Technológiai trendek a turizmusban

Hat technológiai trend, amire érdemes odafigyelniük a turizmusban működő cégeknek 2018-ban.

A technológia folyamatos előrehaladása kihat a turisztikai iparágra is, különösen az ügyfelekkel való interakciókra. Az új műszaki megoldások segíthetnek a cégeknek hatékonyabban működni, valamint még jobban megfelelni az ügyfelek elvárásainak – derül ki a vezető adatelemző cég, a GlobalData felméréséből.

A társaság munkatársa Elena Mogoş kutatásukkal kapcsolatban rámutatott, hogy „Az utazási iparág középpontjában még mindig a tartalmas emberi interakciók állnak. Ugyanakkor a vállalkozásoknak ahhoz, hogy sikeresek legyenek, egyensúlyt kell találniuk a technológiai innovációk és az emberi tényezők között. A technológiai fejlesztések idején is mindig az ügyfélélmény tökéletesítése kell legyen a vállalkozások elsődleges célja”. 

Humanoid robot állt szolgálatba a müncheni repülőtéren

A tanulmány a következő hat technológia trendet ajánlja 2018-ra az utazási vállalkozások figyelmébe:

Kiterjesztett és virtuális valóság (AR és VR): ezeket a technológiákat a tartalommarketing és a vendégélmény javítása terén lehet alkalmazni. Egy légitársaság vagy egy szálloda ezek segítségével meggyőző módon tudja bemutatni szolgáltatásait.

Mesterséges intelligencia (AI): számos egyre gyakrabban használt innováció alapját ez adja a turisztikai szektorban. ide tartozik a gépi tanulás, a chatbotok és a robotok világa. A mesterséges intelligencia segítségével automatizálni lehet olyan feladatokat, amelyek korábban emberek végeztek, illetve fel lehet gyorsítani bizonyos tanulási folyamatokat. Ugyanakkor a minőség és a teljesítmény javulhat, miközben a költségek csökkennek.

A dolgok internete (IoT/Internet of Things): olyan különböző, egyértelműen azonosítható elektronikai eszközöket jelent, amelyek képesek felismerni valamilyen lényegi információt, és azt egy internet alapú hálózaton egy másik eszközzel kommunikálni. Jó példa ennek alkalmazására a Lufthansa, amely egy applikáción az elveszett csomagok követését teszi lehetővé az utasok számára a mobil beszállókártyájukon elhelyezett link segítségével.

Hangtechnológia: egyre több ügyfél használja a hangalapú interakciókat a gépelés helyett. Több hotel is kísérletezik hanggal aktiválható eszközökkel. ilyen például a W Austin – Marriott International, a Kimpton Alexis Hotel és a Westin Buffalo.

Wifi-kapcsolat: utazás közben is szeretnének folyamatosan kapcsolatban lenni az emberek, akár azért, hogy hasznos utazási tippeket kapjanak vagy hogy megosszák élményeiket barátaikkal. Ennél fogva érdemes beruházniuk a vezetéknélküli hálózatokba a turisztikai szolgáltatóknak a vendégélmény növelése érdekében.

Hordozható eszközök: ezek piaci bevezetése nem indult túl lendületesen, de ma már egyre több cég használja őket. A Wald Disney élményparkokban például a látogatók olyan „Varázskarkötőt” kapnak, amely folyamatos kapcsolatban áll a park hálózatával, így csökkenthetők a sorban állási idők, mindig lehet tudni, merre jár az illető és éppen milyen tevékenységet végez.

Ez is érdekelheti
Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.