Légitársasági profitmaximalizálás az Amadeus-szal

Az SAS légitársaság néhány hónapja vizsgálni kezdte a kiegészítő szolgáltatásokból származó bevételeit, és célul tűzte ki azokat megduplázását 2020-ig. Ehhez az Amadeus rendszereit hívták segítségül, és áttekintették, milyen megoldási lehetőségek vannak.

A légitársaság megállapította, hogy prémium üléseinek értékesítése messze elmarad a többi kiegészítő szolgáltatásétól. Ezért első körben ezen a területen futtatott le egy pilot programot, méghozzá úgy, hogy három héten át fel-le állítgatta az árakat, miközben figyelte és elemezte az adatokat. Természetesen az Amadeus eszközeit segítségül használva. Ezt követően olyan árszintet határozott meg, amely a légitársaság és az utas szempontjából is optimális.

Több mint 14 százalékos bevételnövekedés

Kati Andersson, az SAS online értékesítési és disztribúciós alelnöke elmondta: 12 hét után a légitársaság megtalálta a problémát, elemezte az adatokat, teszteket futtatott és meghatározta, milyen paraméterek alapján állítsa be az árazását. Amint megtalálták a megoldást, a bevételek meredeken emelkedni kezdtek, és a légitársaság a projekt eredményeként 14,5 százalékos bevételnövekedést könyvelhetett el.

Amadeus

A projekt során teljesen új személettel dolgoztak, és ez csak az első lépés volt a személyesebbé válás felé vezető úton – mondta az alelnök. A légitársaság elkötelezett az NDC mellett, és bízik benne, hogy az eddigi tapasztalataik alapján a kiegészítő bevételek minden más területen is óriási fejlődést érhetnek el.

Nem az SAS volt az egyedüli légitársaság, amely rekordidő alatt ilyen kiemelkedő eredményeket ért el az Amadeus újszerű megoldásaival. Korábban a Finnair vett fontolóra több projektet is a hűségprogramoktól kezdve a fedélzeti kommunikációig. Végül egy olyan projekt mellett döntöttek, amely a személyzet egymással való kommunikációját segíti, mert úgy érezték, ezzel segítik legjobban az ügyfélelégedettség fejlesztését.

A Finnair sem volt rest

Tiina Vesterinen, a területért felelős igazgató elmondta: arra koncentráltak, hogy az eddigi technológiára építve kézzelfogható eredményeket érjenek el. A vállalat először egy négy napos workshopon esett át, amelyben a személyzet minden tagja részt vett. Az adatok, visszajelzések elemzésén kívül megnéztek más iparágak területéről vett jó gyakorlatokat is. Megvizsgálták a szóba jöhető technológiai megoldásokat is, végül belevágtak a projektbe, és egy teljes fedélzeti kommunikációt segítő, gyorsan megvalósítható megoldást választottak. Ez pedig az úgynevezett „digitális szalvéta” projekt volt. A név onnan jött, hogy a személyzet eredetileg a papírszalvétát is használta egyfajta „titkos”, egymás közti kommunikációra. A légitársaság most újra megvizsgálja a teljes ügyfélkommunikációját.

Az Amadeus mindenben partner

Andrea Marazzi, az Amadeus Accenture Alliance vezetője kiemelte: a fentiekhez hasonló, gyorsan megvalósítható „villámfejlesztések” révén a legtöbb légitársaság új, rövidtávon bevételeket hozó stratégiákat tud megvalósítani.

Airlines reaping the rewards of sprint style development

 

 

Ez is érdekelheti
Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.