A Wizz Air a Brexit ellenére bízik a brit piacban

A légitársaság az utazási irodáját is bezárta, hogy az alaptevékenységére koncentrálhasson.

A Skift szakmai portál a Wizz Air vezérigazgatóját, Váradi Józsefet kérdezte, hogy a Brexitnek milyen hatása lesz a társaságra. A cég májustól már az angliai leányvállalatán keresztül üzemelteti a járatokat. Ez most hét géppel működik, de további hárommal tervezik bővíteni a flottát.

Váradi kivételes lehetőséget lát a Wizz számára az Egyesült Királyságban, amely további piaci nehézségek esetén is biztosíthatja a bővülést. Azt ugyan kizárta, hogy légitársaságokat vásárolnának fel, de azt nem, hogy olyan vagyonelemeket vennének, amelyek a Wizz Air működése szempontjából fontosak lehetnek.

A Brexiten kívül az emelkedő üzemanyagárak is kihívást jelentenek, illetve az ágazatban sokak szerint még mindig túl sok a kis szereplő. Az elmúlt években több légitársaság is összeomlott, köztük az Air Berlin, a Monarch és a Primera Air.

A nyári sztrájkok és az üzemanyag árának emelkedése miatt a Wizz mérsékelte nettó profitvárakozását, méghozzá 310-340 millió euróról 270-300 millióra. Váradi József azonban azt mondta, hogy az üzemanyagár miatt elszenvedett mintegy 80 millió eurós költségnövekedést fele részben mérsékelni tudják például az egyéb költségek csökkentésével.

Az üzleti évnek a szeptemberig tartó első hat hónapjában a bevételek 20 százalékkal nőttek, mintegy 1,4 milliárd euróra, az eredmény viszont 1,7 százalékkal csökkent, nem egész 300 millió euróra. Miközben a fő versenytársak, a Ryanair és az EasyJet a termékportfólió bővítésével próbálja erősíteni piaci pozícióját, a Wizz Air bezárta utazásszervezőjét, a Wizz Tours-t, mert nem sikerült kellően nyereségessé tenni.

Ez is érdekelheti
Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.