Dolgozni hatékonyan, kikapcsolódni autentikusan

Interjú Niklós Lászlóval, a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft. ügyvezető igazgatójával

Business Traveller Hungary: Az ember úgy képzeli, hogy a Coca-Cola magyarországi első embere rettenetesen elfoglalt, és folyton úton van. Igaz ez?

Niklós László

Niklós László: Valóban sokat utazom, üzleti ügyben és a családommal is. Munkaügyben jellemzően havi két-három alkalommal utazom külföldre, elsősorban Közép-Európa országaiba, de sokszor repülök például Athénba is.

A családommal is szeretünk utazni, lehetőség szerint a hegyekben vagy vízközelben töltjük a szabadságot. Szeretjük az Alpokat télen és nyáron egyaránt. Igaz, a nyár számunkra egyet jelent a Balatonnal, itt gyűlik össze a tágabban vett család. A fiaim már abba a korba értek, hogy hosszabb utakat is könnyen viselnek, idén voltunk együtt Bangkokban, és már készül a terv a jövő évre, amikor egy újabb kontinenst veszünk célba.

BTH: Melyek a fő szempontjai a repülés során?

N.L.: Az üzleti utaknál fontos, hogy a külföldön eltöltött időt a lehető leghatékonyabban ki tudjam használni. Szeretek már reggel vagy a délelőtt megérkezni az adott országba, a visszaút pedig jó esetben a munkaidő végéhez igazodik. Ez persze csak közvetlen repülőjárattal és központi, vagy az irodához közeli fekvésű repülőtereknél lehetséges. Ha mindenképpen át kell szállnom, olyan légitársaságot választok, amelyiknek a legtöbb alternatívája van az oda- és visszaútra, mert ez azt is jelenti, hogy késés esetén is jó eséllyel hazajutok anélkül, hogy a heti menetrendem felborulna.

Családi utazáskor teljesen más szempontok dominálnak. Legutóbb is úgy választottunk légitársaságot, hogy az kényelmes legyen, magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtson, és – miután átszállással is járt – a köztes idő kényelmesen elég legyen mindenre, de mégse legyen túl hosszú.

BTH: Üzleti utaknál igénybe szokott venni prémium szolgáltatásokat?

N.L.: Ha üzleti ügyben utazom, mindig arra törekszem, hogy a reptereken a lehető legkevesebb időt kelljen töltenem. Ennek ellenére, ha belefér, szívesen keresem fel a business várót. Fapados légitársaságoknál pedig kérni szoktam a priority check-int és az utazást megkönnyítő extra szolgáltatásokat.

A business class használatát a céges szabályzat határozza meg, ettől nem szoktam eltérni. Európán belül nem érzem a hozzáadott értéket, de tengeren túlra is volt alkalmam többször businessen utazni, ott már igazán értelmet nyer, és minőségi ugrást jelent.


ID

Niklós László több mint húsz éve csatlakozott a Coca-Colához, ez idő alatt számos különböző pozíciót töltött be márkamenedzsment és üzletfejlesztési területeken. Márkamenedzsere volt a Coca-Cola lightnak, a Kinley-nek és részt vett a Coca-Cola Zero hazai bevezetésében.

Később a Nestea nemzetközi marketing és kereskedelmi vezetőjeként a közép- és dél-európai régióért, valamint az orosz piacért felelt. A Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft.-t 2015 júniusa óta irányítja


BTH: Szállodát hogyan választ?

N.L.: Üzleti úton szeretek olyan szállodákban megszállni, ahol a világ minden részén ugyanazt a sztenderd szolgáltatási színvonalat nyújtják, plusz lehetőleg legyen egy jó futópad. Ebből következik, hogy a nagy láncok valamelyikét preferálom. Magán-úton viszont a helyi környezethez, kultúrához és szokásokhoz leginkább passzoló helyet foglalok.

BTH: Mivel tölti az idejét az adott városban a tárgyalásokon, munkán kívül?

N.L.: Legalább egy sör vagy Coca-Cola erejéig szeretek a kollégákkal lenni munka után, futni egyet, olvasni, vagy épp az aktuális sorozatomat megnézni a Netflixen.

BTH: Milyen okoseszközökre támaszkodik a szervezés és az utazás során?

N.L.: A foglalásban, szervezésben szerencsére a partner utazási iroda rengeteget segít. Emellett a Tripit alkalmazást használom, amely e-mailből összegyűjti a foglalás részletes adatait, majd realtime értesítéseket küld, ha bármi változás lenne. A telefonban lévő wallet, illetve az ehhez kapcsolódó apple watch is nagy kényelmet biztosít, nem kell vesződni a beszállókártyával.

BTH: Kint milyen szolgáltatásokat vesz igénybe szívesen?

N.L.: Ahol lehet, tömegközlekedem, és szeretek beülni a kinti kollégákkal a kedvenc helyeikre. Éttermek tekintetében is a helyi kollégákra hagyatkozom. Szívesen próbálom ki az adott helyen népszerű, de nálunk nem, vagy csak kevéssé ismert italokat, ételeket. Szakmai szemmel is figyelek az italválasztékra, az összehasonlítás pedig sokszor tölt el büszkeséggel, hiszen a hazai portfóliónk összesen 94 különböző terméket tartalmaz, melyeket 201 különféle kiszerelésben és 18 méretben kínálunk. Ezzel nehéz versenyezni. Talán furán hangzik, de a hely belső kialakítása, vagy elhelyezkedése is nagy hatással tud lenni rám, ami miatt szívesen visszamegyek.

BTH: Mi volt a legváratlanabb helyzet az utazásai során?

N.L.: Jó pár évvel ezelőtt Isztambulból jöttem haza Frankfurton keresztül. Mikor mentem a reptér felé, már a taxiból látszott egy óriási fekete füstoszlop. Kiderült, hogy lángokban áll a cargo terminál, az oltás miatt leállították a légiforgalmat. Megdöbbentő volt élőben látni a váróból, ahogyan repülőkről oltják a tüzet. Lemondtam róla, hogy aznap hazajutok. Végül több mint kétórás késéssel elindult a gép, a csatlakozást viszont már semmiképp nem érhettem el. Mikor megérkeztem Frankfurtba, akkor láttam, hogy a budapesti járat is ugyanekkora késésben van, mint kiderült azért, mert ugyanaz a gép ment tovább. Így leültem ugyanabban a gépben ugyanoda, és este már a saját ágyamban aludhattam.

Egy másik alkalommal Szófiába utaztam, a gépen szorgosan dolgoztam. Valamiért folyt a tollam, ami összekente a kezem. Nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. Mikor szálltam ki a gépből észrevettem, hogy többen is feltűnően kedvesen mosolyognak rám. Mindig jól jön, ha az embernek javítják az önbizalmát, főleg tárgyalás előtt – gondoltam. Ez a jó érzés a kijárati mosdó tükréig tartott, ahol szembesültem a valósággal: nemcsak a világos ingemet kentem össze teljesen, de az arcomon is éktelenkedett egy tenyérnyi sötétkék folt.

Németh Andrea

.

Ez is érdekelheti
Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.