Városnézés Dacia 1310-essel

Más, egykori szocialista országok fővárosainak mintájára, Red Patrol néven Bukarestben is lehetőségük nyílt a turistáknak, hogy a ’80-as években gyártott Dacia 1310-es gépkocsi volánjához ülve induljanak városnézésre.

„A vállalkozást kedvtelésből indítottam, hisz nagyon sok turista igényli a nosztalgikus városnézést. Bukarest még adós a kommunizmus múzeumával, ám a 42 esztendőig tartott kommunizmus nyomai lépten-nyomon láthatóak a városban” – nyilatkozta az economica.net-nek Serban Cornaciu, a Red Patrol névre keresztelt kocsikázás értelmi szerzője és kivitelezője.

Bukarest

A turisztikai irodát is vezető Cornaciu eddig két Dacia 1310-est – Ceausescu utasítására 1982-től kizárólag Romániában gyártott alkatrészekből készültek az autók, leválva a Renault beszállításairól, s változott 1300-asról 1310-esre – állított hadrendbe. Egy 30 kilométeres nosztalgia-túra 190 euró/gépkocsi, amennyiben a turista vezet, 230 euró sofőrrel, aki egyben idegenvezető is. Egy autóba három személy ülhet, plusz a kísérő, s a tapasztalatok szerint, amennyiben az autó lerobban, a turisták nagy örömmel tanulják meg a Dacia gyorsjavítási fortélyait – írta a turizmus.com.

Mivel annak idején Romániában a Dacia mellett Oltcit (Citroën licenc) személygépkocsikat és ARO terepjárókat is gyártottak, így Cornaciunak és csapatának választani kellett. Mivel az Oltcithez gyakorlatilag már nem található alkatrész, a Daciát választották, ugyanakkor még fontolgatják, hogy felújított ARO-kkal amolyan „urban safarit” szerveznek a turisták számára. Ócska Daciákat százával lehet még vásárolni, ám a Red Patrol legnagyobb gondja a hozzáértő szerelő. Egy 3-400 euróért megvásárolt Daciára még minimum a tízszeresét kell költeni, saját bevallása szerint Cornaciu eddig tízezer eurót fektetett az üzletbe.

Az érdeklődés miatt most újabb két Daciát akar hadrendbe állítani. A nosztalgia túra során egy-egy épületnél, nevezetességnél leparkoló autót rendre turisták tucatjai bámulják meg.

Forrás: Irházi János/turizmus.com

Ez is érdekelheti

Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.