Új utasmóló a Budapest Airporton

Már indít repülőgépjáratokat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a 2B Terminálhoz kapcsolódó új utasmóló.

A több mint tízezer négyzetméter alapterületű utasforgalmi épületet fokozatosan helyezik üzembe. Az új épületszárny megépítése 7,8 milliárd forintba, azaz 25 millió euróba került.

Átadás, meglepetésekkel

Egy pohár behűtött pezsgő, üdítőitalok és pogácsa. Ezzel kedveskedtek a Budapest Airport munkatársai az új, B oldali utasmólóról induló Wizz Air asztanai járata 156 utasának. A kazah fővárosba tartó Airbus A 320 típusú gép utasai voltak az elsők, akik birtokba vehették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér több, mint tízezer négyzetméteres utasforgalmi csarnokának első beszálló kapuját.

utasmóló

Az első utasszállító repülőgép a tervezett határidőnél két hónappal korábban indulhatott a B utasmólóról – ezt jórészt a fővállalkozó KÉSZ Építő Zrt. kiváló munkája valamint az üzembe helyezésen dolgozó repülőtéri és IT-szakemberek erőfeszítései tették lehetővé.

A három és fél éve dinamikusan növekvő utasforgalom miatt a Budapest Airport vezetése úgy döntött, hogy amint elkészül és képes lesz utasokat indítani az első beszállókapu, azt máris használatba veszik, természetesen a szükséges tesztüzem és biztonsági ellenőrzések lefolytatása után.

Leállás nélkül zajlott az építkezés

A B oldali utasmólót másfél évvel ezelőtt, 2017. március 1-én kezdték el építeni, az első munkafázis a területen a beton feltörésével kezdődött. A vasbeton-acél szerkezetű utasforgalmi épület 2017. november 14-én érte éle a tetőszintet és a viszonylag enyhe téli időjárás miatt gyakorlatilag leállás nélkül haladhattak a belső építési-szerelési munkálatok.

A B-oldali utasmolóhóz, amikorra teljes mértékben kiépül, egyszerre három, ún. szélestörzsű (interkontinentális) utasszállító és négy keskenytörzsű közép-hatótávolságú repülőgép csatlakoztatható, vagy egyidőben tíz keskenytörzsű gép kiszolgálása folyhat.

Folytatódnak a fejlesztések

Emellett buszos beszállítók is lesznek, így összesen huszonhét-féle variációban lehet folytatni az utaskiszolgálást a terminálon.

A beruházás, amelynek teljes költsége eléri 7,8 milliárd forintot (25 millió eurót) része a Budapest Airport saját forrásból finanszírozott BUD 2020 névre keresztelt ötéves, repülőtér-fejlesztési programjának.

 

 

Ez is érdekelheti
Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.