Új utascentrumot kaphat a Keleti

A karbantartási munkálatok befejeztével május 27-én, hétfőn hajnalban újraindulhat a menetrend szerinti vonatközlekedés a Keletiben. A naponta több mint 30 ezer utast fogadó pályaudvar megszépülése itt azonban nem ér véget, 2020-ban a régi pénztárak helyén korszerű utascentrum épülhet.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a sajtónak tartott bejáráson tájékoztatott a MÁV terveiről.

A Keleti pályaudvar az egyik legjelentősebb forgalmú vasútállomás, átlagosan 400 vonat indul és érkezik naponta, ezért is volt nagy szükség a karbantartási munkálatok elvégzésére. Az elmúlt két hétben többek között újraaszfaltozták az utasperonokat a csarnok egész területén, új, modern, ledes utastájékoztató kijelzőfalat telepítettek, korszerűsítették a térvilágítást, lebontották a használaton kívüli, egykori büféket, pavilonokat. A pályaudvar teljes hálózatán javították a vasúti pályát, és elvégezték a szükséges beavatkozásokat a felsővezetéki hálózaton

Új utascentrum, megszépült pályaudvar

Az elvégzett munkálatok jelentős mértékben javítani fogják a Keleti pályaudvarra érkező és onnan induló vonatok menetrendszerű közlekedését, valamint a pályaudvar szolgáltatásainak színvonalát.

A Keleti pályaudvar jelentős forgalmát tökéletesen példázza, hogy tavaly több mint 4 millió menetjegyet értékesítettek, az állomás 2018 évi nettó bevétele meghaladta az 5,6 milliárd forintot. Az összes menetjegy kétharmadát a pénztárakban, a fennmaradó egyharmadát automatákból vették meg.

A jelentős utasforgalom miatt kiemelten fontos, hogy az utasok kiszolgálása még komfortosabb legyen, ezért a pályaudvaron utascentrum létrehozását tervezi a vasúttársaság. Az utascentrum a peronszint alatt, a jelenlegi belföldi pénztárak és a pénztárak előtti terület teljes átépítésével valósulhat meg. Kilenc pénztári és két ügyfélszolgálati munkahely kaphat majd helyet, így a belföldi- és a nemzetközi menetjegy-értékesítésen túl az információs- és az ügyfélszolgálati iroda is itt működhet tovább. Helyet kap még egy szolgáltatásértékesítő iroda, ahol a csoportos utazásokkal kapcsolatos igényeket intézik majd. A nemzetközi jegyváltást segítve az utascentrumban elhelyeznek egy önkiszolgáló nemzetközi jegyvásárlási pontot is.

A menetjegyváltási idő csökkentése a MÁV kiemelt céljai között szerepel, ezért az utasok gyorsabb kiszolgálása érdekében ügyfélhívó fogja a megfelelő munkaállomáshoz irányítani a várakozó utasokat, és terv szerint a jegyautomaták számát is növelni fogják a jelenlegi 14-ről 26-ra – hangzott el a tájékoztatón.

Annak érdekében, hogy az utasok kényelmesen meg tudják közelíteni a peronokat mozgólépcső és lift építése is tervben van.

Az ütemezés szerint október elején indulhat meg a kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás, és 2020 tavaszán kezdődhet meg az utascentrum építése.

Ez is érdekelheti
Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.