Automatizált fedélzeti kiszolgálás?

A Teague nevű amerikai cég megreformálná az étel- és italkiszolgálás folyamatát a repülőgépeken.

Az Airplane Interior Internationalmagazin kérésére a Teague egy olyan kreatív dizájnnal állt elő, amely a fedélzeti ellátás jövőjét jelentheti.

Az első koncepció látványterve

A vállalat célja az volt, hogy a repülőgépek hátsó konyháját, ahol a légiutas-kísérők előkészítik és összeállítják a fedélzeti ételt, egyszerűbbé és kevésbé zsúfolttá alakítsák. Két koncepcióval is előrukkoltak.

Az első koncepció szerint a repülőgépek konyháját önkiszolgáló üzlethelyiséggé alakítanák át.

Az elképzelés szerint az utasok a légitársaság applikációján keresztül nemcsak ételt és italt, hanem elektronikai eszközöket, prémium alkoholos italokat, ajándékokat, parfümöt is rendelhetnének – tehát gyakorlatilag bármit, ami a légitársaságok duty-free újságjaiban megtalálható. Miután megrendelték és kifizették az adott terméket, a repülőgép hátsó részében lévő automatákból vehetnék azt át.

A második koncepció a raktárkezelésen és a gépi tanuláson (machine learning) alapszik. A fedélzeti konyhák helykihasználása nem a legelőnyösebb: el kell férniük itt az ételtárolóknak, a kiszolgáló kocsiknak, sütőnek. Ez a helyiség egyszerre működik konyhaként, irodaként, pihenőhelyként és várakozóhelyként is. Az étel tárolására és melegítésére ezért egy automatizált rendszert találtak ki.

Az ételt egy fedélzet alatti tároló helyiségben tartanák, és amint rendelés érkezne a rendszerbe az applikáción keresztül, robotkezek lépnének működésbe. Ezek először eljuttatnák a kiválasztott ételt egy melegítő berendezéshez, majd egy liften keresztül a légiutas-kísérőhöz, aki felszolgálná azt az utasnak.

Ez a folyamat nem csak gyorsabb lenne a jelenleginél, de személyre szabhatóbb is az applikáción tárolt adatok által. Az automatizálás által nyert szabad teret társalgóként vagy pihenőként lehetne használni, de akár egy újabb üléssor is elférne így a repülőgépen.

Felvetődhet azonban néhány kérdés: milyen következményekkel járhat ez a légiutas-kísérők munkájára nézve? Hogyan lehetne elkerülni azt, hogy hosszú sorok torlódjanak fel az automaták előtt? Mi történik akkor, ha meghibásodik a rendszer a repülőút során? Mindenesetre mindkét koncepció nagyon izgalmasnak tűnik, és talán néhány év múlva teljesen megszokottá válhat az utasszállító repülőgépeken.

Forrás: AIRportal.hu

Ez is érdekelheti
Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.