2018 a késések és a járattörlések éve

A múlt évhez képest több, mint másfélszer annyi késést – közel 14,5 millió percet – okoztak a légiforgalmi irányítók sztrájkjai és az európai légtér kapacitáskorlátai.

Csak az A4E taglégitársaságainak – Aegean Airlines, airBaltic, Air France-KLM, Cargolux, EasyJet, Finnair, IAG, Icelandair, Jet2.com, Lufthansa, Norwegian Air Shuttle, Ryanair, TAP Portugal, Volotea – több mint 5000 járatát kellett törölni, ami közel 800 ezer utast érintett. A járattörlés csak az egyik: a légiforgalmi irányítás további problémái ezen felül utasok milliói számára okoztak különböző mértékű késéseket.

A PwC tanulmánya alapján a 2010-2017 között lezajlott sztrájkok közel 13,5 milliárd Euro gazdasági kárt okoztak. Az Európai Bizottság jelentése alapján 2005 óta 357 munkabeszüntetést tartottak a légiforgalmi irányítók Európa-szerte, ezen belül is Franciaországban a legtöbbet, ahol 254 sztrájk zajlott le. „Európa közlekedési miniszterei december 3-án tartják ülésüket, ami jó alkalom arra, hogy hatékony döntéseket hozzanak az állampolgáraik javára és feloldják a napjainkban meglévő politikai érdekellentéteket. Az Európai Uniónak most kell cselekednie, hogy elkerülje a hosszú távú veszteségeket, amelyek az európai gazdaságot, és a légitársaságok hírnevét is sújtanák” – mondta Thomas Reynaert, az A4E vezérigazgatója.

A szervezet szerint a légtér hatékonyabbá tételét segítené a „seamless European sky”, ami a nemzeti légtereket egyetlen, a kontinensen átívelő egységgé olvasztaná össze. A tagállamok megtarthatnák saját légterük függetlenségét, miközben együttműködnek a határaikon túli szervezetekkel.

Ez is érdekelheti
Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.