Szezonális autókölcsönzés

Sikeresen zárták az autókölcsönzők a nyári szezont: a legtöbb autót idén is a Forma-1 ideje alatt adták bérbe: a forgalom azon a hétvégén duplájára nőtt a reptéri átvételi pontokon.

A következő időszak fő kérdése, ki veszi meg a feleslegessé vált autókat, és mennyire gördülékenyen szervezi meg az ezzel kapcsolatos logisztikai feladatokat egy-egy cég?

A nyár sikere döntő jelentőségű

Magyarországon az autókölcsönzés még mindig szezonális üzletnek számít, a bérautót kínáló cégek forgalma a nyár közepére megtöbbszöröződik. „Míg korábban a januári flottákhoz képest nyáron dupla akkora gépjárműparkkal dolgoztak a kölcsönzők, mára ez az arány visszaesett.  Jelenleg mintegy 30-60 százalékkal több autóra van szükség ebben az időszakban, cégtől függően” – mondta el Haraszti Géza, az Avis Autókölcsönző magyarországi vezetője, aki szerint a sikeres működés érdekében nyáron kell a topon lenni.

 

Nyáron a bérletek hossza is nő

Az EU több országában is szezonalitás jellemzi az iparágat, Svájcban télen, Görögországban nyáron, Angliában pedig karácson idején, illetve nyár végén adják bérbe a legtöbb autót. Ausztria szerencsés helyzetben van, a nyár és tél is erősnek mondható autókölcsönzés szempontjából.  „Magyarországon idén nyáron magas kihasználtsággal működtek a kölcsönzők, sok helyen autóhiány is kialakult. Ilyenkor előfordult, hogy az ügyfél egy másik városban tudta csak felvenni autóját. A főszezonban a bérletek hossza is kitolódik, nem ritka a 10-20 napos kölcsönzés, míg üzleti időszakban az átlagos bérlési idő 4-5nap” – tájékoztat a szakember.

 

A Forma-1 idén is csúcsra járatta az iparágat

Az idei nyár csúcsát idén is a Forma-1-es magyar nagydíj jelentette, ebben az időszakban mintegy ezerrel több bérlő jelentkezik Ferihegyen autóért, de a belvárosi irodák forgalma is erősödik. „Jellemző ilyenkor a bérletekre az is, hogy az ügyfelek tovább maradnak, egybekötik a nyaralást a Forma-1-es futammal. Az Avis kihasználtsága 92 százalékon mozgott ebben az időszakban, több Forma-1-es pilóta is tőlünk kölcsönzött autót” – közölte Haraszti Géza. Hozzátette: a kisbuszokkal is forgalmas szezont zárt az iparág, azonban több is volt a baleset, hiszen nem mindenki vezet minden nap több személyes minibuszt.

 

Most a racionalizálás időszaka következik

Az ősz fő kérdése minden hazai autókölcsönző számára, hogy a nyárra felduzzasztott flottából hogyan vonja ki a lehető legjobb logisztikával a feleslegessé vált autókat. Az a kölcsönző, amelyik nem elég gördülékeny, és nem egyezteti össze megfelelően az ügyféligényekkel az eladásokat, könnyen megégetheti magát. „Az Avis-nél egyelőre úgy tűnik, hogy a csökkenés nem lesz drasztikus, az ügyfelek aktívabbnak bizonyulnak és új partnerekkel is leszerződtünk. A jó logisztika és tervezés azonban számunkra is kulcsfontosságú. A piacra dobott autók körülbelül 75 százaléka kerül ilyenkor külföldre, nagykereskedőkhöz, importőrökhöz, de magánszemélyekhez is jut belőlük” – összegez az Avis ügyvezetője.

Forrás:

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.