Sixt számvetés és prognózis

A Sixt rent a car számvetést készített az év végéhez közeledve, az autókölcsönző optimistán néz a következő év elé.

 

A Sixt rent a car számvetést készített az év végéhez közeledve, az autókölcsönző optimistán néz a következő év elé. Az autókölcsönzésre a gazdaság minden változása, az autópiaci válság, az idegenforgalom, és a turisztika válság is hatással van, a német székhelyű Sixt AG franchise partnereként működő autókölcsönző bevétele 2010-ben a megelőző évhez képest mintegy ötödével esett vissza az adatokat augusztus hónapig vizsgálva.

 

 

Viszont pozitív jelként értékelendő, hogy ez a csökkenés a három nyári hónapot kiemelve már csak 16%.
Hiba lenne csak a Sixt Magyarország mutatóit szemlélni akkor, amikor egy összetett piacról beszélünk – nyilatkozta Dévai Gábor, a Sixt Magyarország ügyvezetője. A 2010-ben produkált bevétel a gazdaságot ért hatások eredménye és következménye. Sajnálatos módon a korábbi évekhez viszonyítva 2009-ben körülbelül 6%-kal csökkent a hazánkba látogató külföldiek száma, ráadásul többségük a környező országokból érkezve nem feltétlenül igényel bérautót. Az üzleti utazók rétege, a Sixt rent a car egyik elsődleges célcsoportja is jóval kevesebbet utazik üzletkötés céljából. A szállodákból érkező ad hoc jellegű foglalások száma visszaesett, és az ebből eredő forgalom ezáltal csökkent, de érdekes módon az utazási irodák foglalásai átlag 21%-kal, június, július, augusztus hónapra levetítve pedig, már 62%-kal emelkedtek a megelőző év azonos időszakához viszonyítva. A kihelyezett internetes, úgynevezett brókerfoglalások száma több mint egy ötödével lett magasabb, mint 2009. ugyanezen időszakában. Mindez a fokozatos fellendülést és a válság előtti állapotok lassú visszaállását sejteti, és jól mutatja a külföldről érkezők utazási szokásainak változását, nagyobb tudatosságát és árérzékenységét – tette hozzá az ügyvezető.

 

A Sixt rent a car – Wallis Autókölcsönző Kft. ügyvezetője inkább a hazai kkv-szektorból érkező forgalom csökkenését érezte drasztikusnak az elmúlt időszakban, náluk ez volt a felelős a 20 százalékos forgalomcsökkenés háromötödéért, mely az autókölcsönző tapasztalatai alapján a cégek cash flow helyzetének változásával, a körbetartozások és a pénzügyi forrásokhoz való nehezebb hozzáféréssel magyarázható.

 

A Sixt rent a car 2010. második felében megkezdte a turisztikai és idegenforgalmi szektort érintő sales részlegének megerősítését. Technikai újításokat vezetett be, szélesítve együttműködéseinek körét. A 2010-es év egyik legfontosabb megállapodása a Sixt Magyarország és a Malév között született meg. Az április 1-jétől életbe lépett szerződés keretében a légitársaság honlapján keresztül is foglalhatnak az utasok bérautót.
Úgy gondoljuk, hogy 2011-ben elsősorban a turizmus révén bevételünk ismét eléri a válság előtti szintet, sőt talán a soros EU elnökség miatt nem csak megközelíti, hanem meg is haladja majd azt – tájékoztatott Magyar Nikoletta, a Sixt Magyarország marketingvezetője. Mindezt ez évi nyári tapasztalataink is alátámasztják. Megvalósult foglalásaink száma ugyanis az év első nyolc hónapjában átlag 5%-kal a nyári hónapokban viszont, már 13%-kal emelkedtek a válság kezdeti időszakához képest.

 

A cég a jövőbeni eredmények fellendítését az új partnerkapcsolatok és stratégiai újítások mellett technikai fogásokkal is igyekszik elősegíteni, így például a navigációs rendszer állományát is 100 százalékban újra cserélte és számát jelentősen növelte a bérlők minél magasabb színvonalú kiszolgálásának érdekében.

 

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.