Németország: középpontban az üzleti utak
Németországban a nemzetközi vendégek évente majd 15 milliárd eurót költenek üzleti utakra – mutat rá a közelmúltban egy közelmúltban megjelent felmérés. Németország az európai utazók legnépszerűbb üzleti úti céljává vált, főleg a lengyelek, a britek és a svájciak körében.
Németországban a nemzetközi vendégek évente majd 15 milliárd eurót költenek üzleti utakra – mutat rá a közelmúltban egy közelmúltban megjelent felmérés. Németország az európai utazók legnépszerűbb üzleti úti céljává vált, főleg a lengyelek, a britek és a svájciak körében.
Az összes üzleti utazás majdnem felét az úgynevezett rendezvényekhez kötött üzleti utak teszik ki, amelyek a MICE területét ölelik fel (kiállítások, meetingek, incentív utak, kongresszusok, rendezvények). „Az Európából Németországba érkező rendezvényekhez kötött üzleti utazások száma az elmúlt évben hét százalékkal 5,5 millióra nőtt, így a németországi beutazás fontos gazdasági tényezőjévé vált” – mondja Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. A turisztikai szolgáltatók és a szervezők a nemzetközi rendezvények számára még ennél is pozitívabb jövőt jósolnak. Németország különösen vásárhelyszínként játszik fontos szerepet: Hannoverben, Frankfurtban és Kölnben található három a világ öt legnagyobb vásárterületéből, kettő a három globális vezető vásárok közül, az ITB Berlin (Nemzetközi turisztikai vásár) és a frankfurti IAA (Nemzetközi automobil-kiállítás) vagy a hannoveri CEBIT (számítógépes vásár) szintén Németországban van.
Ezért a 2012-es év a DZT-nél teljes egészében a rendezvényekhez kötött üzleti utak jegyében telik. A German Convention Bureau-val (GCB) közösen a DZT ezt a szegmenst az olyan fontos potenciállal rendelkező piacokon hirdeti mint Kína, Brazília és Oroszország, illetve egy teljesen új weboldalt is létrehozott központi kommunikációs eszközként. A látogatók a www.germany.travel/geschaeftsreisen oldalon informálódhatnak a németországi nemzetközi vásárhelyszínekről a Német Gazdaság Kiállítási és Vásárbizottságával (AUMA) együttműködésben, és a GCB szoros közreműködésével a meetingekről, kongresszusokról és incentív utakról is megtalálnak minden fontos részletet. A DZT az imázsfilmek és a „Nachhaltig erfolgreich” (Hosszú távú siker) című brosúra mellett a GCB-vel közösen „Hosted Buyer-programokat” és „Educational Trips” utakat is kidolgozott a téma népszerűsítése érdekében. Ezen felül a DZT idén átfogó sajtótevékenységet is végez.
Az International Congress & Convention Association (ICCA) rangsorolásában Németország az első helyen végzett az európai kongresszushelyszínek között – és ezt immár hetedszer egymás után. Világviszonylatban Németország az előkelő második helyet foglalja el – csak az Amerikai Egyesült Államokban rendeznek több kongresszust. MICE-helyszínként különösen népszerű Németország a kiemelkedő potenciállal rendelkező ázsiai piacon: itt az európai üzleti célpontok között Németország az első helyen áll.
Az Europäische Institut für Tagungswirtschaft (EITW) felmérése szerint jelenleg 6420 konferencia- és rendezvényhelyszín létezik.
Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.