Fejlesztések a brüsszeli repülőtéren

A március végén átadott, 75 millió eurós beruházás keretében felhúzott Connector kényelmes összeköttetést jelent a Pier A és a Pier B terminálok között. Az évi 10 millió utast kiszolgáló alagút helyett az utasok immár a légiessé tett Connectoron keresztül érhetik el az A terminál beszállókapuit.

Az eljutás a korábbiaknál jóval kényelemesebb és gyorsabb, a biztonsági ellenőrzés ugyanis egyszerre 25 kapun keresztül zajlik. Az innovatív platform a legnagyobbnak számít Európában, így lehetséges, hogy a check in után az utasok 5-10 perc alatt elérhetik a járatuk számára kijelölt kaput. (Az útlevél ellenőrzésére 11 pult áll rendelkezésre.) A szellős és világos épület a várakozáshoz is kényelmes feltételeket kínál, kényelmes és trendi ülőalkalmatosságokkal, színvonalas üzletekkel és új éttermekkel.

A repülőtér új szívének is nevezett Connector megépítése fontos eleme a légi bázis versenyképességét biztosító, hatalmas fejlesztési programnak. A B terminálról induló utasok 2016-tól használhatják a teljes egészében a jövő évre elkészülő épületet. (Ebben egyébként a belga képregényhős, Tintin rakétája is helyett kapott, a nemzetközi viszonylatban is kedvelt karakter kalandjainak és utazásainak szimbólumaként.)

A repülőtér 2014-ben rekordszámú, 21.9 millió utast fogadott.

 

Sikeres a business lounge is

A brüsszeli repülőtéren tavaly adták át a „The Loft” névre keresztelt business lounge-ot, amelyet az utasok is gyorsan megszerettek.

A Brussels Airlines: 2014 szeptemberében nyitotta meg leghűségesebb törzsutasainak és a Business Classon utazók számára az új koncepciót képviselő „The Loft”-ot a brüsszeli repülőtér A terminálján. A top minőséget nyújtó lounge részleteit és szolgáltatásait a légitársaság a vezető márkákkal és dizájnerekkel együttműködve alakította ki, utasaik visszajelzését is figyelembe véve. Felméréseik szerint évente több mint 300 ezer utas látogatja a kényelmes lehetőségeket kínáló várót, alkalmanként 74 percet töltve ott.

A Loft kapacitása 300 fő, 1240 négyzetméteres területe funkciók szerint nyolc kisebb egységre tagolódik. A Microsoft partnerségének köszönhetően a vendégek a technika vívmányai közül nem csak a szélessávú internet kapcsolatot élvezhetik, tartózkodásuk idejére tabletet is bérelhetnek. A „Connected Lounge” elnevezésű applikáción keresztül hozzájutnak a járatukkal kapcsolatos információkhoz, emellett zuhanyszobát, konferenciatermet foglalhatnak, látják az ágy-boxok elérhetőségét is. A telekommunikációs szolgáltatónak, a Telenetnek köszönhetően a várakozók filmekkel, sorozatokkal is múlathatják az időt.

A négy, méretében és berendezésében is szállodai fürdőszobára emlékeztető zuhanyzóban a megvilágítás és a zene is szabadon választható, nyugodtan aludni az ún. „nap-box”-okban lehet. 11 fős meeting room mellett az iroda részben több dolgozóasztal áll rendelkezésre.

A Brussels Airlineshez hasonlóan a Loft is magán viseli a belga karakterjegyeket, így kerültek a belga képregényhőssel, Tintinnel kapcsolatos illusztrációk a „nappali” zónába, az egészséges reggelit, salátákat, sörkorcsolyákat, friss ételeket felvonultató büfé kínálatába pedig a belga waffelek, rizspudingok, helyi csokoládéból készült mousse-ok.

A légitársaság – mely a legújabb trendeknek megfelelően a közelmúltban marketing stratégiáját és tarifarendszerét is megújította – elégedett az új váró forgalmával, de az elmúlt évi teljesítménye miatt sincs oka panaszra: az elmúlt évben 6,6 millió utast szállítottak, utasaik száma 757.749 fővel növekedett 2013-hoz képest.

Forrás: Business Traveller Hungary

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.