Hibrid megoldás lett népszerű az amerikai MICE-vásárokon

A Magyar Turisztikai Ügynökség New York-i irodájának rendezvénynaptárában kiemelkedő helyen szerepelt a Northstar Travel Media LLC által megrendezett Incentive Live rendezvényeken való részvétel.

A program 2020. április 19–21. között került volna megrendezésre az arizonai Tucsonban, az Egyesült Államokban. A koronavírus-helyzet miatt azonban a Northstar online platformra szervezte át a rendezvényt, amelyet végül július 27–29. között tartottak meg.

A Northstar Meetings Group hosszú évek óta vezető szerepet tölt be az amerikai MICE turisztikai szektorban. A csoport kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkezik az észak-amerikai rendezvényszervezők körében, akik konferenciákat, incentive utakat, meetingeket és egyéb rendezvényeket szerveznek és közvetítenek a világ minden tájára – írja oldalán az MTÜ.

Az Incentive Live évek óta az egyik legnívósabb MICE-rendezvény a buyerek számára, amely nagy üzleti potenciállal bír mind a szolgáltatók, mind a buyerek körében.

Az amerikaiak 2021 második félévig szinte kizárólag csak belföldi rendezvényeket szerveznek
Fotó: 123rf.com

A rendezvény lehetőséget ad arra, hogy a résztvevők olyan független szervezőkkel teremtsenek kapcsolatot, akiket más úton nehéz lenne elérni.

Az Incentive Digital Live három napja alatt az MTÜ Egyesült Államokért és Kanadáért felelős piacszakértője, Sarmon Zsuzsanna, valamint a Budapest Convention Bureau részéről Farkas Karolina összesen 21 one-on-one megbeszélést folytatott le vezető észak-amerikai rendezvényszervező irodák képviselőivel, az időeltolódás miatt szokatlan időpontokban, 19:30 és 22:50 között.

A meetingek központi témája a COVID-helyzet MICE-szegmensre gyakorolt hatása, a járványhelyzet kezelésével kapcsolatos információcsere, valamint a jövőbeni lehetőségek elemzése volt.

A megbeszélésekből egyértelműen látszik az a trend, miszerint az amerikai székhelyű cégek többsége törli a 2020-as rendezvényeit, amelyeket vagy online felületre tesznek át, vagy átszerveznek 2021–2022-re.

A nemzetközi rendezvények esetében népszerű az a hibrid megoldás, amelynek keretében az amerikai résztvevők egy belföldi helyszínen személyesen találkoznak, míg a nemzetközi résztvevők online kapcsolódnak a rendezvényhez.

Az amerikaiak 2021. második félévig szinte kizárólag csak belföldi meetingeket szerveznek, mivel külföldi országok egyelőre nem engedik be őket a magas amerikai fertőzöttségi arány miatt. Az illetékesek 2021. harmadik negyedévétől kezdenek nemzetközi helyszínekben gondolkodni, ehhez azonban a Covid–19 elleni vakcina rendelkezésre állása tűnik a legfontosabb előfeltételnek.

Az Incentive Digital Live résztvevői élénken érdeklődtek Magyarország mint incentive desztináció iránt, mivel a cégek szívesen szereznek Európa azon részeire utat, ahová a résztvevők egyelőre csak kis számban jutottak el magánútjaik során.

Ennek megfelelően Magyarország új, színes és autentikus desztináció számukra, érdeklődnek az ország kínálata, új szállodák, programok és Budapesten kívüli helyszínek iránt egyaránt, ami mindenképpen jó jel lehet a magyarországi MICE-turizmus újraéledése szempontjából.

Ez is érdekelheti

Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.