Üzembe állt a világ első Airbus A320neo utasszállítója

A Lufthansa ünnepélyes keretek között vette át az Airbustól és a Pratt & Whitney hajtóműgyártól a világ első Airbus A320neo utasszállítóját. Az átadást követően bemutatták a nyilvánosságnak az új típusú utasszállító első két példányát.

A D-AINA kóddal regisztrált, első A320neo már január óta közlekedik a Lufthansa menetrend szerinti járatain, és hamarosan a második „neo” is üzembe áll a Lufthansa Airbus flottájában. A kezdeti tapasztalatok szerint a gép a gyakorlatban kissé még túl is teljesíti a várt 15%-os üzemanyag-megtakarítást. A jóval csendesebb hajtóművek fokozzák az utasok kényelmét a fedélzeten, és a zajkibocsátás csökkentésével a repterek környékén lakók életminőségét is javítják.

Az ünneplés másik oka a Lufthansa és az Airbus partnerkapcsolatának 40 éves évfordulója. A Lufthansa 1976. február 9-én vette át az első Airbus A300 repülőgépet Hamburg-Finkenwerderben. A Lufthansa Csoport légitársaságai 582 Airbus utasszállítót rendeltek az azóta eltelt 40 évben. Jelenleg a Lufthansa az Airbus legnagyobb ügyfele, amelynek flottájában az európai gyártó 392 gépe működik: azon belül 284 az A320, és 14 az A380 családból.

A Lufthansa Csoport összesen 116 darabot rendelt az A320neo és A321neo modellekből, amelyek szállítása a következő néhány évben várható. Ebből 60 repülőgépet szerelnek fel a Pratt & Whitney új PW1100G-JM hajtóművével. A különleges 3:1 áttétel-váltó rendszer garantálja a 2,06 méteres keresztmetszetű ventilátorok és a hajtóműben működő turbina optimális sebességét. Az új hajtóművek és a továbbfejlesztett aerodinamikai jellemzők lehetővé teszik a károsanyag- és zajkibocsátás jelentős csökkentését. Az új A320neo 85 decibeles zajkibocsátása kb. fele a jelenlegi flottában működő hasonló repülőgépekének. Ráadásul az új gép üzemanyag-hatékonysága is legalább 15 százalékkal meghaladja a korábbi A320 verzióét. Ez a hatékonyságbeli előny egy ülésre vetítve már eléri a 20%-ot, mivel a kabin jobb helykihasználtságának köszönhetően nagyobb hely jut a gépen az üzleti osztály számára, ami két további üléssor kialakítását teszi lehetővé a fedélzeten.

Az első A320neo bevezetésére időzítve a Lufthansa Technik már készen állt az új repülőgép-típus és rendszerei karbantartására. A Lufthansa Technik már az előkészítő szakaszban megteremtette az 320neo teljes műszaki támogatásának műszaki, operatív és személyzeti hátterét. Az első lépésben a frankfurti szervizközpont munkatársai oktatáson vettek részt Hamburgban és Münchenben, és megkapták a szükséges dokumentációt. A Lufthansa Technik oktatási leányvállalata pedig megszerezte a Szövetségi Légügyi Hatóság tanúsítását. A Lufthansa Technik kizárólagos alkatrész-szállítási szerződései jelenleg a világon használt A320 utasszállítók mintegy harmadát lefedik.

Forrás: Business Traveller Hungary

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.