Utaselégedettséget mért a MÁV-Start

Közel ötvenezren töltötték ki a MÁV-START Zrt. kérdőívét a vasúti tapasztalatokról és az utasok igényeiről. A vizsgált szempontok közül a jegyvizsgálók és pénztárosok munkájával voltak a leginkább elégedettek az utasok, míg az utazás komfortját, a vonatok, vasútállomások tisztaságát többen illették kritikával.

Közel ötvenezren töltötték ki a MÁV-START Zrt. kérdőívét a vasúti tapasztalatokról és az utasok igényeiről. A vizsgált szempontok közül a jegyvizsgálók és pénztárosok munkájával voltak a leginkább elégedettek az utasok, míg az utazás komfortját, a vonatok, vasútállomások tisztaságát többen illették kritikával.

Mindez megerősítette a vasúttársaságot abban, hogy az utaslétszám-növekedést az utazási körülmények azonnali javításával, komfortjavító intézkedésekkel erősítse. Első lépésben az elővárosi szerelvények és a távolsági kocsik felújítása kezdődött el, így az év végéig közel harminc jármű szépül meg. A fecske szerelvényekkel elsőként azon a Budapest–Nagykáta–Szolnok vonalon, találkozhatnak az utasok, amelyen az állomások újjáépítése is folyamatban van.
Az utasok körében végzett felmérés a vonatokon, valamint a társaság honlapján, online kérdőív segítségével zajlott. Az önkéntes és név nélküli válaszadók többek között az utazásuk komfortjáról, körülményeiről, az utazási idejükről és a pénztárosok, jegyvizsgálók munkájáról szerzett tapasztalataikról nyilváníthattak véleményt. A kérdőívet 48621-en töltötték ki.
A vonaton kitöltött kérdőívek eredményeinek főbb demográfiai és utazási jellemzői hasonlóak a korábbi évek kutatásaihoz: a válaszadók 52 százaléka nő, 47 százalékuk 25 és 55 év közötti, az utazási gyakoriságok terén a legnépesebb csoport – 23 százalék – hetente többször utazik, a felmérésben résztvevők 51 százaléka személyvonaton utazik, az InterCity-ket 22 százalékuk használja. A vonattípusok közül az utóbbin utazók a leginkább elégedettek a szolgáltatásokkal, körülményekkel, általában véve pedig a legelégedettebb a ritkábban utazó, idősebb korosztály.
A kiosztott kérdőíveken 1-től 5 pontig terjedő értékelésben a jegyvizsgálók tájékozódottsága és segítőkészsége kapta a legmagasabb osztályzatot, 4.1-es átlagot, a pénztárosok 3.7-es átlagot kaptak. Jónak tartják (3.5 pont) az utasok az általuk használt vonatok sűrűségét, és még eléri a közepes osztályzatot a vonatokon rendelkezésre álló helyek mennyisége, a pontosság, a késésekről szóló tájékoztatás is. A kutatásban a válaszadók a legkevésbé a tisztasággal és a hűtéssel, fűtéssel elégedettek, valamennyi szempont közül a legalacsonyabb átlagot a mellékhelyiségek tisztasága kapta.

Az utas-elégedettségi kutatás eredményeit figyelembe véve a vasúttársaság egy intézkedési programot dolgozott ki. Elindított egy járműfelújítási programot, átütemezve a legkevésbé komfortos elővárosi és távolsági kocsik felújítását. A legrégebbi, megjelenésükben elavult vasúti kocsik az utasok igényeinek megfelelve, az IC-kocsiknál is alkalmazott kopásálló ülésszövetet, az utastéri ablakok speciális hővédő és zajcsökkentő fóliát, új világítást is kapnak. Az átalakítások a MÁV-GÉPÉSZET szolnoki telephelyén történnek. A felújítások, javítások az idén közel 30 elővárosi, távolsági és mellékvonali kocsit érintenek, a folyamatban lévő munkák összköltsége várhatóan 220 millió forint nagyságrendű lesz. 2013-ban folytatódik a felújítási program és további kocsitípusokra is kiterjed.

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.