Továbbra is piacvezető a Lufthansa

A Lufthansa Csoport 2012 után 2013-ban újabb növekedést ért el a magyar piacon: utasszáma 4,4 százalékkal, 1 017 994-re nőtt, így 36,8 százalékos részesedésével továbbra is piacvezető a hagyományos légitársaságok között.

Különösen a Swiss teljesítménye kiemelkedő, 12,2%-os bővülést mondhat magáénak, de a Lufthansa is több utast szállított, mint az előző évben. Ugyancsak nőtt a magyarországi jegyértékesítés eredménye, a Lufthansa az előző év azonos időszakához képest 4%-kal, a Swiss 16%-kal, a Brussels Airlines pedig 6%-kal több jegyet adott el.

Mind a Lufthansa légitársaság, mind a Lufthansa Csoport megőrizte 2013-ban megszerzett vezető helyét az észak-amerikai útvonalakon és a foglalások alapján további növekedésre számítanak: az idei január és április közötti időszakra szóló foglalások szerint a Lufthansa 27,7%-os piacrésze 6,5 százalékponttal, míg a Lufthansa Csoport 37,8%-os eredménye 5,6 százalékponttal több, mint az előző év hasonló időszakának teljesítménye.

A Lufthansa a globális piacon is jól teljesít és idénre további növekedést várnak. Az optimizmusra okot ad többek közt, hogy az AEA (az európai légitársaságok szövetsége) Münchent és Frankfurtot a vezető repülőterek között tartja számon. A nagyobb gépeknek és a jobb load factornak köszönhetően bővült az utaskilométerek száma is, és további gépek állnak forgalomba. Nemrég érkezett meg a 10. Boeing 747-8-as gép, ebből a típusból 2015 végéig további öt áll forgalomba, de idén 23 repülővel bővül a flotta, 2025-ig pedig 261 darabos rendelésállományuk van.

Forrás:

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.