Több mint ezer új repülőgépre lesz szükség a német piacon

A német légitársaságok több mint ezer százszemélyesnél nagyobb új utasszállító, illetve tíz tonnánál többet szállítani képes cargogépet állítanak forgalomba a következő húsz év során. Közülük 690 keskenytörzsű gép lesz, 230 szélestörzsű és csaknem száz rendkívül nagy befogadóképességű (mint például az Airbus A380-as). Ennek a több mint ezer új repülőgépnek a jelenlegi katalógusára meghaladja a 148 milliárd dollárt.

A német légitársaságok több mint ezer százszemélyesnél nagyobb új utasszállító, illetve tíz tonnánál többet szállítani képes cargogépet állítanak forgalomba a következő húsz év során. Közülük 690 keskenytörzsű gép lesz, 230 szélestörzsű és csaknem száz rendkívül nagy befogadóképességű (mint például az Airbus A380-as). Ennek a több mint ezer új repülőgépnek a jelenlegi katalógusára meghaladja a 148 milliárd dollárt.

Az előrejelzések szerint tehát a német légitársaságok flottája két évtized alatt csaknem a jelenlegi duplájára nő. (Ez a flotta jelenleg 670 százszemélyesnél nagyobb repülőgépből áll.)
Ha az előrejelzések beigazolódnak, az utasszállító gépek piacán Németország megelőzi az összes többi európai államot, s a világ öt legjelentősebb repülőgép-üzemeltető állama közé emelkedik. Jelenleg egyébként hét német légitársaság – az Air Berlin, a Condor, a Germanwings, az European Air Transport, a Germania, a Hamburg Airways és a Lufthansa – repül Airbus-gépekkel, összesen több mint 350-nel. Ezek közül 245 keskenytörzsű (az A320-as gépcsalád tagja), 18 régebbi gyártású szélestörzsű (A300-as vagy A310-es), 83 modern szélestörzsű (az A330/A340-es gépcsalád tagjai), nem szólva a tíz vadonatúj A380-as óriásgépről, amelyekkel a Lufthansa repül. Az Airbusok tehát a jelenlegi németországi légiflotta 55 százalékát képviselik. További nyolcvan Airbus már megrendeltek a német légitársaságok (80 A320-ast, egy A330-ast és hét A380-ast). A Lufthansa egyébként az Airbusok legnagyobb németországi felhasználója, s a gyár világméretekben harmadik legjelentősebb vásárlója.
A német kereskedelmi repülés a gazdasági nehézségek ellenére 45 százalékkal bővült 2000 és 2011 között.
Az Airbus legutóbbi piacfelmérése szerint az európai piac növekedése a következő két évtized során átlagosan eléri az évi 4,1 százalékot, s ebben a low cost (fapados) légitársaságok jelentős szerepet játszanak majd.
(aeromagazin.hu)

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.