Reptéri körkép a Malév után
A 2011-es rekordév a Budapest Airporton nagyrészt a Malév növekedésének volt köszönhető, hiszen a nemzeti légitársaság adta a forgalom 36 százalékát. Most az előrejelzések szerint a forgalom eltolódik a fapadosok irányába – a korábbi, a Malév leállása előtti felmérések szerint arányuk idén 26 százalékos lett volna, a jelen helyzetben azonban részesedésük 50 százalékra emelkedett.
A 2011-es rekordév a Budapest Airporton nagyrészt a Malév növekedésének volt köszönhető, hiszen a nemzeti légitársaság adta a forgalom 36 százalékát. Most az előrejelzések szerint a forgalom eltolódik a fapadosok irányába – a korábbi, a Malév leállása előtti felmérések szerint arányuk idén 26 százalékos lett volna, a jelen helyzetben azonban részesedésük 50 százalékra emelkedett.
A Malév csődje miatt számos légitársaság – American Airlines, Hainan, Moldavian, Carpatair – is kivonult a magyar piacról, a repülőtér illetékesei azonban folyamatosan tárgyalnak más fuvarozókkal a további nyitások és bővítések érdekében.
Eddig öt új légitársaság 19, korábban csak átszállással elérhető útvonalat jelentett be, 13-an pedig növelték kapacitásukat 24 útvonalon. Az új kapacitásoknak köszönhetően a Malév point-to-point forgalmának több mint 80 százaléka immár lefedett, de 16 korábbi célállomása egyelőre kiesett a közvetlenül elérhető desztinációk közül.
Míg tavaly nyáron összesen 33 légitársaság szolgált ki 92 célállomást, a jelenlegi állás szerint a mostani nyári szezonban 87 desztinációra repül 35 fuvarozó.
Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.