Önkiszolgáló poggyászfeladás a reptéren
Önkiszolgáló poggyászfeladó pultokat helyezett üzembe a Budapest Airport a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A próbaüzemben működő rendszernek köszönhetően az utasok számára gyorsabbá, kényelmesebbé válik a poggyászfeladás folyamata.
Folyamatos próbaüzemmel működik a budapesti repülőtér termináljain a 2-2 új önkiszolgáló poggyászfeladó pult.
Az utas nyomtatja a poggyászcímkét is
A szolgáltatás előnye, hogy azok az utasok, akik a fejlesztéshez csatlakozó légitársaságok valamelyikével utaznak, utazás előtt gyorsan és kényelmesen tudják feladni a poggyászukat.
A rendszer lényege, hogy az utasok a (nyomtatott vagy elektronikus) beszállókártyán feltüntetett vonalkód beszkennelése után maguk nyomtathatják ki és helyezhetik el a feladni kívánt csomagon a poggyászcímkét.
A Wizz Air volt az első
Az újonnan bevezetett szolgáltatáshoz elsőként a budapesti repülőtér legnagyobb forgalmát bonyolító légitársaság, a Wizz Air csatlakozott, egyelőre napi korlátozott számú járattal.
Az önkiszolgáló poggyászfeladás lehetőségét kínáló járatok köre a tesztidőszak folyamán is bővül, a fejlesztéshez pedig a jövőben folyamatosan csatlakoznak a légitársaságok, egyre több induló járat utasainak biztosítva az önálló poggyászfeladást.
Így működik
Az utas a pultok előtt kihelyezett nyomtatóállomásoknál kézi scannerrel beolvassa a beszállókártyáján lévő vonalkódot, majd a kinyomtatott poggyászcéduláját saját maga felhelyezi a bőröndre.
Ezt követően a poggyászt az automatizált pultnál lévő csomagszalag automatikusan továbbítja. Az új rendszer használatát folyamatosan repülőtéri személyzet segíti a helyszínen.
A Budapest Airport az elmúlt hónapokban több mint százezer eurós fejlesztést hajtott végre, együttműködve a rendszert szállító német Materna Gmbh-val – írják közleményükben.