--- Hirdetés ---

Napi vonatjárat Moszkvába és számos újdonság a MÁV-nál

December 13-tól a MÁV-START új menetrendje szerint közlekednek a vonatok, és a vasúttársaság bővíti az utazási kínálatot, valamint javul a szolgáltatás minősége az európai uniós forrásokból elvégzett beruházásoknak köszönhetően.

Budapest és Győr között a belföldi InterCity vonatok óránként közlekednek, az egyik órában szombathelyi, a másik órában soproni végállomással, a szerelvények Tatán és Komáromban is megállnak. Az óránként induló elővárosi vonatok meghosszabbított útvonalon, Győrig közlekednek, és új expresszvonat is indul Vaskakas néven Győrből Budapestre, és vissza.

A Budapest-Székesfehérvár vonalon napi tizenhárom vonat meghosszabbított útvonalon, Kőbánya-Kispest és Martonvásár között közlekedik, késő este pedig két új vonat indul Kőbánya-Kispestre Székesfehérvárról.

Csökken a menetidő a Budapest-Tapolca, illetve a Budapest-Székesfehérvár-Gyékényes vonalon a felújítások miatt: Nagykanizsa és Keszthely átlagosan 15 perccel gyorsabban érhető el vasúton.

A Bécsbe utazók számára változást jelent, hogy a decemberi új menetrenddel minden vonat, amelynek eddig Wien Westbahnhof volt a végállomása, a Hauptbahnhofra érkezik, így a bécsi EC vonatok, valamint az éjszakai Dacia és Chopin nemzetközi gyorsvonatok is. A Bécsen át Münchenbe és Zürichbe közlekedő vonatok sem érintik a Westbahnhofot. Az útvonal módosulás Budapest felől nézve fél órával gyorsabb eljutást eredményez Linz, Salzburg, Innsbruck, München és Zürich irányába. A bécsi vonatok az eddig megszokotthoz képest pontosan fél órával később indulnak majd a Keleti pályaudvarról, és a visszaúton ugyanúgy 30 perccel korábban fognak érkezni. (Kivétel a Kálmán Imre EuroNight vonat.)

A vasúti kínálat mindezek mellett változatlan marad, egy-két újdonsággal: a Bécsből Budapestre eddig reggel induló Lehár EC délután fut ki a pályaudvarról, az eddig Bécs és Debrecen között közlekedő Hortobágy EC vonat útvonala pedig meghosszabbodik Nyíregyházáig. A Bécs–Belgrád közötti Avala változatlanul az utasok rendelkezésére áll. Ez utóbbi két vonat Budapest-Keletin keresztül közlekedik, így az Avala EC az új menetrendben nem Kecskemét, hanem ismét Kiskőrös érintésével jár.

Az EURegio-vonatok Hegyeshalomban mindkét irányba csatlakozást biztosítanak a távolsági vonatokra, így egyaránt kedvezőbb átszállással érhető el Budapestről Parndorf és Bruck, valamint a Győr és Mosonmagyaróvár közötti településekről Bécs.

A Budapest–Pozsony–Prága–Drezda–Berlin–Hamburg vonalon az eddigi három járatból csak egy közlekedik a teljes szakaszon, a másik kettő pedig prágai átszállással. A Budapest-Prága szakaszon valamennyi vonat menetideje tíz perccel csökken.

Az előző évben kizárólag a téli és nyári szezonban, heti egyszer közlekedő Budapest–Moszkva járat (Varsovia EC 130; EC 131) az új menetrendi évben újra naponta jár, kedvező indulási és érkezési időpontokkal. A mindössze egy éjszakát igénybevevő utazás kényelmét tovább fokozzák a modern hálókocsik, valamint a Budapest–Varsó szakaszon közlekedő étkezőkocsi szolgáltatásai.

A Hargita InterCity (IC367; IC366) indulási időpontja Magyarország felé öt órával későbbre került, így hajnal helyett kora délelőtt utazhatunk Sepsiszentgyörgyről, Csíkszeredáról, Gyergyószentmiklósról Magyarország felé. A Szolnok–Püspökladány vonal modernizációjának befejeztével pedig ismét lehetővé válik a délutáni visszaindulás Kolozsvárról és Nagyváradról.

Ljubljana felé a közvetlen járat, a Citadella (246 és 247 sz.) reggel indul, és csatlakozások elérhetőek a hegyekben lévő turisztikai célpontok (Postojna, Bled) vagy a tengerpart felé. A nyári szezonban a vonat egy része mindennap tovább közlekedik Postojna, illetve a tengerpart (Koper) felé, ahonnan kora reggel indul vissza. Étkezőkocsi szolgáltatás és kerékpárszállítási lehetőség továbbra is igénybe vehető.

Forrás: Business Traveller Hungary

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.