Mesterséges intelligencia a KLM ügyfélszolgálatán

A holland légitársaság a mesterséges intelligencia terén élenjáró DigitalGenius-szal közösen hozott létre automatizált válaszokat, amelyek általános, visszatérő ügyfélszolgálati kérdésekre képesek válaszolni emberi beavatkozás nélkül.

Ennek köszönhetően az ügyfélszolgálati munkatársaknak több idejük jut a bonyolultabb ügyek kivizsgálására, és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. A KLM az első légitársaság, amely az emberi munkaerőt ötvözi a mesterséges intelligenciával a Twitteren, a Messengeren és a WhatsAppon.

A KLM több mint 130 000 említést kap hetente a közösségi média felületeken, és ez a szám folyamatosan növekszik amióta a WhatsAppon is lehet kérdezni a légitársaságtól, amelynek. 250 fős ügyfélszolgálati csapat átlagban heti 30 000 beszélgetést folytat le. Jellemzően öt-hat kérdés merül fel a beszélgetés alatt, amelyeknek egy része a tapasztalatok alapján mesterséges intelligenciával is megválaszolható.

A DigitalGenius szolgáltatásával a megkeresések 50%-át tudta lefedni a légitársaság az elmúlt másfél évben. A rendszer tanul az ügyfélszolgálati munkatárs reakcióiból, és idővel egyre okosabb lesz. Ezidáig a munkatárs döntötte el, hogy megfelelő –e a rendszer válasza, és emberi döntés volt az is, hogy elküldhető –e az adott felületen az ügyfélnek. Mostantól a rendszer képes lesz automatikusan eldönteni, hogy képes –e megválaszolni a feltett kérdést, anélkül, hogy egy munkatárs ezt eldöntené

A mély tanulási és természetes nyelvi feldolgozási képességekkel ellátott megoldást a DigitalGenius fejlesztette ki. Az alapot képző algoritmusok az ügyfélszolgálat meglévő adataiból tanulnak, így beépíthető az adott vállalat meglévő szoftverébe.

 

Forrás: Business Traveller Hungary

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.