Kiváló eredmények a Lufthansánál
A magyar piacon megőrizte, sőt, erősíteni is tudta vezető szerepét a légitársaság, amely több utast szállított és magasabb kapacitáskihasználtságot ért el az idei év első hét hónapjában.
2014 januárja és júliusa között a Lufthansa 393 000 utast szállított, ami 2 százalékos bővülésnek felel meg, miközben a magyarországi utasok jegyvásárlása 6 százalékos többletet mutat az előző év hasonló időszakához képest. A Lufthansa-csoport többi tagja közül az Austrian Airlines 7, míg a Brussels Airlines 26 százalékkal több utast mondhat magáénak.
Úgy tűnik, az utasok örömmel vették a Brussels Airlines februárban bejelentett és márciusban életbe lépett új menetrendjét, amely szerint az első járat reggel 6.30-kor indul Budapestről, míg az utolsó járat 20.50-kor száll fel Brüsszelből. Szeptembertől pedig nagyobb, Airbus A319-es gépek közlekedtetésével 30 százalékkal növeli kapacitását a légitársaság a belga és a magyar főváros között.
A magasabb utaslétszámot jobb kapacitáskihasználtság mellett érték el a légitársaságok: a Lufthansa 71,3 százalékot ért el (+2 százalékpont), a Swiss 84 százalékos kihasználtsága 8 százalékponttal magasabb, az Austrian Airlines 72 százalékos eredménye 6 százalékpontos bővülésnek felel meg, míg a Brussels Airlines gépei 87 százalékos kihasználtsággal repültek az év első hét hónapja során.
Jelentősen emelkedett a prémiumutasok száma – az első osztályon egy év alatt megduplázódtak a foglalások, a növekedés főleg az Észak-Amerikába irányuló üzleti forgalmon látszik.
A Lufthansa magyarországi kínálata évek óta stabil, hiszen hetente 66, a Lufthansa-csoport pedig 127 járatot üzemeltet Budapest és Európa főbb városai között.
A Lufthansa az Európán belüli útvonalakon 22,9 százalékos piacrészt mondhat magénak, ami 0,5 százalékpontos bővülés, míg a Lufthansa-csoport 41 százalékkal részesedik a kontinensen belüli járatokból a hálózati légitársaságok közül. A csoport továbbra is piacvezető az Észak-Amerikába irányuló utasforgalom terén és magabiztosan tartja 35 százalékos piaci részesedését.
Minden útvonalat figyelembe véve a Lufthansa 20,6, míg a csoport 35,9 százalékos piaci részesedéssel továbbra is piacvezető Magyarországon a hagyományos légitársaságok között.
Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.