Halasztják a Willy Brandt repülőtér átadását

Biztonsági okokból határozatlan időre elhalasztják az új berlini nemzetközi repülőtér átadását – jelentette be kedden a német főváros polgármestere. Klaus Wowereit elmondta: egyelőre nem tudni, hogy pontosan mikor lehet üzembe helyezni a repülőteret. A tervek szerint június 3-án indulna a forgalom, az azonban már most látszik, hogy valószínűleg augusztus második feléig nem fogadhat és indíthat járatokat a Willy Brandt nevét viselő légikikötő. Az átadást azért kell elhalasztani, mert csúszik a tűzvédelmi berendezések és rendszerek kiépítése és összehangolása – fejtette ki Manfred Körtgen, a beruházás vezető mérnöke. Megjegyezte: egyebek mellett „nem kellően kiforrott” a terminál kiürítésének menete.

Biztonsági okokból határozatlan időre elhalasztják az új berlini nemzetközi repülőtér átadását – jelentette be kedden a német főváros polgármestere. Klaus Wowereit elmondta: egyelőre nem tudni, hogy pontosan mikor lehet üzembe helyezni a repülőteret. A tervek szerint június 3-án indulna a forgalom, az azonban már most látszik, hogy valószínűleg augusztus második feléig nem fogadhat és indíthat járatokat a Willy Brandt nevét viselő légikikötő. Az átadást azért kell elhalasztani, mert csúszik a tűzvédelmi berendezések és rendszerek kiépítése és összehangolása – fejtette ki Manfred Körtgen, a beruházás vezető mérnöke. Megjegyezte: egyebek mellett „nem kellően kiforrott” a terminál kiürítésének menete.




A berlin-brandenburgi Willy Brandt nemzetközi repülőtér (BER) terminálja egy 220-szor 180 méteres, 30 méter magas épület, amelyben csak bejelentkező – check-in – pultból 116 darab van, háromszintes pincéjében pedig egy komplett pályaudvar, amely nagy sebességű InterCityExpress (ICE) vonatokat is fogad majd.
A BER a német főváros térségében a legnagyobb szabású beruházás jelenleg. Az évi 27 millió utas fogadására alkalmas terminál körül 10 ezer parkolóhelyet alakítanak ki, és a vasút mellett kiépítik a közvetlen autópálya-kapcsolatot is. A repülőtér a korszerűtlen, túlterhelt és bővítésre alkalmatlan schönefeldi és tegeli repülőteret váltja ki. A két régi berlini nemzetközi légikikötő egyelőre tovább működik majd, mint tervezték, az új repülőtér üzembe helyezését követően zárják majd be őket.
A 2,5 milliárd eurós beruházás átadását egyszer már el kellett halasztani. Eredetileg 2011 novemberére ütemezték az üzembe helyezést. A repülőtér megépítéséről 1996-ban határoztak, a tervezés és az engedélyek beszerzése 10 évig tartott, a kivitelezés 2006-ban kezdődött. (MTI)

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.