Felvásárolhatja az Olympic Airt az Aegean Airlines
Az Európai Bizottság jóváhagyta, hogy a görög Aegean Airlines felvásárolja vetélytársát, a szintén görög Olympic Airt.
A brüsszeli testület szerint a felvásárlás nem okoz olyan versenytorzulást, amely rövid időn belül ne következne be amúgy is, tekintettel arra, hogy az Olympic Air súlyos pénzügyi gondokkal küzd. Belátható időn belül ugyanis a felvásárlás nélkül is kénytelen lenni kilépni a piacról, így mindenképpen megszűnne az Aegean versenytársa lenni – indokolták.
„Jóváhagytuk az egyesülést, mert nincs további káros hatása a versenyre” – ismertette a döntést Joaquín Almunia, az Európai Bizottság versenyjogi biztosa.
A bizottság áprilisban indított vizsgálatot az esetleges egyesülés versenyre gyakorolt hatásainak feltárására, mert úgy ítélte meg, hogy a görög belföldi repülések piacán az Olympic az Aegean legjelentősebb versenytársa.
A bizottság a döntés indoklásában arra is kitér, hogy az athéni reptérről induló belföldi járatok iránti kereslet az ország gazdasági válsága miatt több mint a negyedével csökkent az elmúlt években, mindkét légitársaság csökkentette járatai számát, és kevesebb célállomást szolgálnak ki. Brüsszel emlékeztet, hogy a két cég lehetséges egyesülését már vizsgálták két éve; akkor 17 útvonalon versengett egymással a két légitársaság. Jelenleg hét olyan desztináció van, ahová mindkét cég repül, ezek közül ötöt nem is lehet más társasággal elérni.
Az Aegean mintegy 50 bel- és külföldi célállomásra repül Athénból, az Olypmic körülbelül 30 desztinációra, főleg Görögországba.
„A bizottság mélyreható vizsgálata világosan megmutatta, hogy bármi történjen is, az Olympic a csőd szélén áll, és hamarosan kénytelen lenne lehúzni a rolót” – közölte a bizottság, kitérve arra is, hogy a cég 2009-es privatizációja óta egyetlen évben sem tudott nyereséget termelni, tulajdonosai folyamatos pénzügyi támogatására szorult, és nincs az az üzleti terv, amellyel a cég a belátható jövőben valószínűleg profitot tudna felmutatni.
A vizsgálat arra is fényt derített, hogy az Aegeanon kívül senki sem akarja megvenni az Olympicet, a tulajdonosok pedig nem óhajtják tovább finanszírozni a működését, valamint a bajban lévő társaság eszközeire és márkanevére sincs más jelentkező. Ez azt jelenti, hogy az egyesülés híján az Olympic teljes kapacitása, úgy ahogy van, rövid időn belül eltűnne a piacról.
|
|||
AEGEAN |
Olympic Air |
Összesen |
|
Flotta (2013. október 9. ) |
30 |
15 |
45 |
Személyzet látszáma (2013. október 9.) |
1480 |
610 |
2090 |
Utasszám ( 2013 becsült adat, millió fő) |
6,50 |
1,90 |
8,40 |
Belföldi utas |
2,50 |
1,65 |
4,15 |
Nemzetközi utas |
4,00 |
0,25 |
4,25 |
Forgalom ( millió euró, 2013, becsült adat) |
630 |
170 |
800 |
Forrás: MTI
Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.