Csődvédelem alatt az American Airlines anyavállalata

Csődvédelmet kért kedden az American Airlines anyavállalata, az AMR Corp. Az AMR közleménye szerint az American Airlines, az American Eagle és a tulajdonosi köréhez tartozó más cégek a csődeljárás alatt is érvényesnek tekintik az eladott jegyeket és a lekötött foglalásokat, s a járatokat menetrendszerűen üzemelteti. Ennek fedezetét az AMR egy 4,1 milliárd dolláros készpénz-tartalékból biztosítja.

Csődvédelmet kért kedden az American Airlines anyavállalata, az AMR Corp. Az AMR közleménye szerint az American Airlines, az American Eagle és a tulajdonosi köréhez tartozó más cégek a csődeljárás alatt is érvényesnek tekintik az eladott jegyeket és a lekötött foglalásokat, s a járatokat menetrendszerűen üzemelteti. Ennek fedezetét az AMR egy 4,1 milliárd dolláros készpénz-tartalékból biztosítja.

Gerard Arpey, a cég elnök-vezérigazgatója visszavonul, helyét az egyik elnökségi posztot tavaly óta betöltő Thomas Horton veszi át. Horton arra hivatkozott, hogy a többi nagyobb légitársaság 2001. szeptember 11-i terrortámadást követően átesett már csődvédelem alatti átszervezetésen, ami az üzemeltetési költségek területén egyre hátrányosabb helyzetbe hozta az Americant. A cég az új vezér szerint szerette volna elkerülni a csődöt, ám mivel nem tudott megállapodni sem a bérszerződések módosításáról – amelyek szerinte évi 800 millió dolláros költséghátrányba hozták a céget a versenytársakkal szemben – sem az adósságok átütemezéséről, nem maradt más választás.
A vezető amerikai légitársaságok közül csak az American és a LUV által birtokolt Southwest nem kért még eddig csődvédelmet. Az American Airlinesnak 2007 óta egyetlen nyereséges negyedéve volt, s 3,5 év alatt 4,8 milliárd dollárnyi veszteséget halmozott fel. Thomson szerint a légitársaság legalább 2012-ben még mindig mínuszban lesz.
Az American júliusban jelentette, hogy 460 Boeinget és Airbust rendel a flottája modernizálása érdekében. Horton szerint a légitársaság tartani szándékozik magát a vásárláshoz.
Az American 2006-ig a világ legnagyobb légitársasága volt, de a fúziók miatt a fizető utasok által megtett mérföldek tekintetében  a United Continental és a Delta Air Lines mögé esett vissza.
A cég részvényei az év elejétől a hétfői tőzsdezárásig csaknem 80 százalékot zuhantak. A keddi nyitást követően az AMR részvény árfolyama 1,36 dollárral, 83,94 százalékkal 0,26 dollárra esett.

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.