Beruházások és több lábon állás a Lufthansánál
Folytatódik a Lufthansa fejlesztése, és a fenntarthatóság érdekében a „7to1 – Our Way Forward” programmal kezdeményezett irányváltás is folyik tovább – derült ki a Lufthansa éves közgyűlésén
Carsten Spohr vezérigazgató szerint pénzügyi stabilitásra és egészséges nyereségességre van szükség, folyamatosan modernizálni kell a flottát és infrastruktúrát, biztosítani a szükséges beruházásokat. „Célunk, hogy ügyfeleink, részvényeseink és dolgozóink is minket válasszanak elsőként, és tovább javuljon piaci pozíciónk” – tette hozzá Spohr.
Három lábon állás
A Lufthansa Csoport a jövőben három stabil alappillérre támaszkodik. A prémium légitársasághoz, mint fő profilunkhoz, tartozó márkák – a Lufthansa, a Swiss és az Austrian Airlines – a légi csomópontokon keresztül nyújtják szolgáltatásaikat. Emellett szeretnék a Eurowingset fiatal, összeurópai másodlagos márkává fejleszteni. Ez a második pillér felelős a Lufthansa Csoport városok közötti közvetlen légiforgalmának (point-to-point) szolgáltatásaiért, és több mint száztagú flottájával néhány éven belül szeretné megszerezni a harmadik helyet az európai diszkont légitársaságok piacán. A harmadik pillért a Lufthansa Csoport szolgáltató cégei alkotják. A már jelenleg is 120 ezer főt foglalkoztató szolgáltatási üzletág kivételes növekedési kilátásokkal rendelkezik. Ehhez az üzletághoz tartozik a nemzetközi piacvezető Lufthansa Technik és LSG SkyChefs, valamint a finanszírozásra szakosodott AirPlus és Miles & More.
Beruházási rangsor
A folyamatosan nagy összegű beruházásokat végrehajtó csoport felülvizsgálta az egyes projektek fontossági sorrendjét. 2015-ben a Lufthansa Csoport 2,9 milliárd euró bruttó beruházást tervez kiegyensúlyozott szabad készpénzáramlás mellett. 2016-ban és 2017-ben 2,5-2,5 milliárd euróban szabta meg beruházásai felső értékét. Emiatt a Frankfurtban tervezett Lufthansa Cargo központ megépítését legalább két évvel elhalasztják.
Az utóbbi évek ügyfelek és utasok javát szolgáló fejlesztései és modernizációi után a Lufthansa Csoport az idén sikeresen befejezte gépei utasterének átalakítását. A hosszú távon közlekedő repülőgépek felújítása mellett a Swiss és az Austrian Airlines is az utasoknak nyújtott szolgáltatások fejlesztését tervezi.
A Lufthansa nyeresége további növekedésére számít 2015-ben. A korrigált EBIT sztrájkköltségek nélküli értéke a várakozások szerint meghaladja majd a 1,5 milliárd eurót.
Forrás: Business Traveller Hungary
Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.