A Lufthansa tovább digitalizálja a légiközlekedést

A német légitársaság alkalmazásával mindig utasai rendelkezésére szeretne állni, hogy élvezetesebbé tegye számukra az utazást – a repülőtéren, a váróban vagy a poggyászkezelésnél. Ennek jegyében helyszínalapú szolgáltatásokat tesztel és bevezeti az elektronikus poggyászszelvényt.

Ha az utas aktiválja okostelefonján ezt a szolgáltatást, a légitársaság a Lufthansa-alkalmazáson keresztül tájékoztatni tudja őt a tartózkodási helyen releváns kínálatról és szolgáltatásokról. Így például arról, hogy a  tesztidőszakban a müncheni utasok 25 euróért igénybe vehetik az üzleti váró szolgáltatásait. A váró közelében tartózkodó utasok személyre szabott „push” üzenetet kapnak erről a lehetőségről – ha törzsutas-státuszuk vagy foglalási osztályuk révén egyébként nem jogosultak belépésre.

A megoldás a terminál bizonyos pontjain telepített „iBeacon” helymeghatározó egységek segítségével működik. A Lufthansa néhány hónapon belül más repülőterekre is kiterjeszti a helyszínalapú szolgáltatásokat.

Szintén új kényelmi szolgáltatás, hogy a turista osztály utasai kiegészítő jegyet vásárolhatnak az üzleti osztályra. A kis és közepes hosszúságú útvonalakon már korábban is elérhető szolgáltatást jelenleg öt nagy távolságú járaton tesztelik: München és Los Angeles, illetve Szöul, valamint Frankfurt és Delhi, Sanghaj ésTorontó között.

Az elektronikus poggyászszelvény szintén jól példázza, milyen fejlesztéseket hajt végre a Lufthansa a digitalizálás, valamint a big data és az analitikai technológiák használatával. A Lufthansa utasai a digitális poggyászszelvény segítségével ellenőrizni tudják csomagjaik aktuális helyét. Földet érés után az alkalmazás tájékoztatást küld arról, hogy pontosan melyik poggyászszállító szalagra érkezik a csomag. Ez a szolgáltatás jelenleg Frankfurt, München, Stuttgart és Milánó repülőterein érhető el, és további kiterjesztése várható.

Abban a kivételes esetben, ha a poggyász más járatra kerül, az utas értesítést kap, és gyorsan, egyszerűen kérheti csomagja továbbítását, kitöltve a Lufthansa-alkalmazásban található hivatkozáson keresztül elérhető űrlapot.

A poggyászkezelés másik innovációja a RIMOWA elektronikus címke, az iparág első digitális, teljes körűen integrálható mobil megoldása, amely gyorsítja, kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a csomagok kezelését utazás közben. Miközben a bőröndöket és utazótáskákat ma még manuálisan regisztrálják és papírcímkével látják el, a Lufthansa RIMOWA elektronikus címkét használó utasai hamarosan akár otthonról vagy út közben is regisztráltathatják poggyászukat a Lufthansa-alkalmazásban. A digitális beszállókártya segítségével adataikat Bluetooth-kapcsolaton keresztül, egyetlen koppintással elküldhetik a RIMOWA elektronikus címkével ellátott csomagokra. Az adatok azonnal megjelennek a bőröndbe épített adatmodulon. Az ellenőrzött bőröndöt ezután már csak fel kell tenniük a Lufthansa poggyászleadó pultjának szállítószalagjára. Az adatokat megjelenítő elektronikus kijelző méretében és megjelenésében egyaránt a jelenlegi papírcímkéket idézi. A fontos információk védve vannak a pára, a hőség, a hideg, a zuhanás és a rázkódás ellen, és a címkét nem lehet letépni.

Az Európai Bizottsággal közös próbaüzem keretében a Lufthansa ezzel párhuzamosan bevezette az otthoni nyomtatású poggyászcímke használatát. Az unión belüli utasok otthon, normál papírra kinyomtathatják a címkéjüket, és behelyezhetik a bőröndhöz rögzített átlátszó tasakba. Ezáltal gyorsabbá és kényelmesebbé válik a reptéri poggyászkezelés, csakúgy, mint a poggyászfeladási pult önkiszolgáló megoldásainak használata.

Forrás: Business Traveller Hungary

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.