A Lufthansa halkabban repül Münchenben

A Lufthansa közepes távolságú járatai már azelőtt halkabban fognak repülni, hogy a légitársaság bevezetné a zajkibocsátást akár 50 százalékkal mérséklő, nagytávolságú A350 utasszállítókat – az Airbus A320 flottát ugyanis sharkletekkel, azaz 2,4 méter magas szárnyvég-meghosszabbítással szerelik fel.

Ez a kiegészítő az út hosszától függően akár négy százalékkal is mérsékelheti az üzemanyag-fogyasztást, és így a széndioxid-kibocsátást. A sharkletek javítják a gép emelkedési teljesítményét, és csökkentik a zajkibocsátást felszálláskor. „

A sharkletek formatervét a természet ihlette. A nagytestű madarak, mint például a daru vagy a kondorkeselyű, külső tollaikat felfelé hajtva tudnak jóval gazdaságosabb energiafelhasználással repülni. A sharkletek csökkentik a felhajtóerőtől függő ellenállást, és javítják a szárnyvégek aerodinamikáját. Az Airbus szerint ezzel mintegy évi 1000 tonnával csökkenthető az egy évre vetített kerozinfogyasztás és a széndioxid-kibocsátás, ami nagyjából 200 átlagos gépkocsi széndioxid-kibocsátásának felel meg.

Az első, sharklettel ellátott Airbus A320 már megérkezett Münchenbe, a második napokon belüli követi. Jövő év közepén összesen 12 ilyen repülőgépet fognak használni a Lufthansa dél-németországi csomópontjában, és további húszat Frankfurtban – a régebbi közepes távolságú utasszállítók helyett. Jelenleg a Lufthansa ötven A319, A320 és A321 utasszállítót üzemeltet Münchenben.

Forrás: Business Traveller Hungary

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.