A Lufthansa elsőként vette át az Airbus A320neo-t
Csendesebb és hatékonyabb üzemelés, vagyis közel 50 százalékkal alacsonyabb zajkibocsátás és 15 százalékkal kisebb fogyasztás, valamint szénd-dioxid kibocsátás jellemzi az új géptípust, amelyet a német légitársaság január 20-án vett át.
Az Airbus A320neo átvétele egy újabb lépés a Lufthansa számára a 100 utaskilométerre vetítve „három literes fogyasztású flotta” kialakítása felé és jelentősen hozzájárul a zajcsökkentéshez. A Lufthansa Csoport légitársaságai összesen 52 új repülőgépet vesznek át még ebben az évben.
Az A320neo-t az új hajtóművek és a továbbfejlesztett aerodinamikai megoldások teszik egyedivé. A „neo” előtag az új hajtóművet jelenti (New Engine Option). A repülőgép 15 százalékkal jobb üzemanyag-hatékonyságot tudhat magáénak, mint a többi mai repülőgép. Hasonlóan impresszív számokkal büszkélkedhet a gép a zajcsökkentés terén: a 85 decibeles maximális felszálláskori zajkibocsátás mintegy 50 százalékos csökkenést jelent a jelenlegi A320-as modellhez képest. A minősítési sztenderdeknek megfelelően az összesített zajkibocsátás mintegy 29.8 dB-lel alatta marad az itt érvényes ICAO értéknek, amely jelentős előnyt jelent a zaj- és emissziós kibocsátások területén a jelenlegi flottához képest.
Mindez az új hajtómű technológiának köszönhető. A PW1100G hajtóművek egy úgynevezett „Geared Turbofan” megoldással rendelkeznek, amely jelentősen csökkenti a zajkibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást. A Lufthansa Csoport 60 új repülőgépet fog átvenni az új PW1100G típusú hajtóművel.
A hajtómű mellett mindegyik új A320neo és A321neo repülőgép egy úgynevezett örvénygenerátorral rendelkezik, amely tovább csökkenti a zajkibocsátást. A szárnyak az újonnan kifejlesztett szárnyvégekkel készülnek: a 2,4 méter hosszú, sharklet nevű megoldás a jobb aerodinamika miatt csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.
Az első D-AINA (MSN 6801) lajstromjelű Lufthansa Airbus A320neo január 24-én áll menetrendszerinti forgalomba Hamburgban. A repülőgéptípus második célállomása München lesz.
Az A320neo összesen 180 üzleti és turista osztályú üléssel rendelkezik. A kabinon belül a gép elején és hátuljában egyaránt új a konyha és a mosdók is, így hatékonyabban lehet kihasználni a rendelkezésre álló teret. Az üzleti osztály utasainak nagyobb lábtér áll rendelkezésre, míg az új kialakításnak köszönhetően a turista osztályon további két széksor, összesen 12 újabb üléssel kapott helyet.
A Lufthansa Csoport összesen 116 neo típusú repülőgépet rendelt, amelyek közül 45 a nagyobb A321neo verzió. Ezek a gépek a Lufthansa és a Swiss számára készülnek. A rendelésállomány listaáron összesen 13,3 milliárd dolláros beruházást jelent. 2016 végére összesen öt A320neo átvételére számít a Lufthansa, a gépek pedig a frankfurti bázisról kiindulva teljesítenek szolgálatot. A Lufthansa Csoport flottája alapvető változásokon megy keresztül: 2025-ig a cég 251 új repülőgépet tervez átvenni, amelyek értéke listaáron mintegy 30 milliárd euró.
Forrás: Business Traveller Hungary
Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.