50 éves a Lufthansa Magyarországon
A Lufthansa augusztus 26-án ünnepli hazai piacra lépésének 50. évfordulóját, és a német fuvarozó nevével fémjelzett csoport folyamatosan növekvő eredményeket könyvelhet el a magyar piacon.
Tavaly összesen 1,6 millió utast szállítottak a Lufthansa-csoport légitársaságai három hazai repülőtérre, ami összességében 1,6 százalékos bővülést jelentett, a jegyértékesítés pedig 2,6%-kal emelkedett a Lufthansa, a SWISS, az Austrian Airlines, a Brussels Airlines és a Eurowings járataira. A charterforgalom 20 százalékkal erősödött Sármelléken, a Hévíz-Balaton repülőtéren.
A növekedés azonban az egész közép-európai régiót jellemezte – mutatott rá Peter Pullem, a Lufthansa nemrégiben kinevezett új régiós vezetője. A térség 16 országának 56 repülőterére közlekedő csoport 1,3 százalékkal növelte utasszámát, ám egyes területeken – például a horvát tengerparton és a görög szigeteken – 20 százalékos bővülést, és átlagot meghaladó kihasználtságot regisztráltak.
„A régió átlagosan 3%-os GDP növekedése meghaladja a nyugat-európai országokét, és ez az üzleti utazások alakulásában is megnyilvánul: a tavalyi év során mintegy 2000 vállalattal nőtt üzleti ügyfeleink száma” – tette hozzá Peter Pullem.
A Lufthansa csoport immár hetente 168 járatán 50 ezer ülést kínál, ezzel a legnagyobb magyarországi hagyományos fuvarozó, a cégcsoport további hazai vállalataival (Lufthansa Technik, Lufthansa Cargo, Lufthansa System) immár 700 főt foglalkoztat – mondta el Antal Gábor, a cég hazai igazgatója.
A tavalyi év folyamán közel 3%-kal bővült a vállalati jegyértékesítés, és immár a teljes jegyeladás bő egyharmadát az üzleti célú jegyeladás teszi ki. Az üzleti utazók legkedveltebb célpontjai egyébként Brüsszel, Stuttgart és Szófia. A csoport járatain azonban stagnál a First Classon, és némileg csökken a Business Classon utazók száma – utóbbit az utasok mintegy 6%-a veszi igénybe – , viszont nő a Premium Economy népszerűsége, az utasok 1.5 százaléka vált ide jegyet, ami két és félszeres növekedés, és az utasosztály jövőre az Austrian Airlines gépein is elérhetővé válik.
Tavaly az észak-amerikai járatokra 11%-kal több jegyet adott el Magyarországon a csoport, és az első osztályra ezen a viszonylaton 14%-kal több jegy fogyott, ami Antal Gábor szerint főként a hollywoodi produkciók hazai forgatási helyszíneinek köszönhető. A csoport növekvő, 37%-os piaci részesedésével tovább erősítette piacvezető helyét a transzatlanti útvonalakon. Az amerikai kontinens északi felébe repülő utasok 10%-a Business Classon, 5%-a pedig Premium Economyn utazik. A legtöbben Magyarországról továbbra is New Yorkot (+17%), Miamit (+20%) és Los Angelest (+12%) keresik fel, a nyaralóvárosok közül pedig Miami, Tampa (+50%) és Cancun voltak a legnépszerűbbek.
Magyarországról tavaly 18%-kal több utas repült a csoport járataival Afrikába, míg a Dél-Amerikába tartó gépeken 14%-kal volt magasabb a forgalom. Az ázsiai útvonalakon stagnált az utasszám, míg a Távol-Keletre – az Öböl-fuvarozók közvetlen járatai miatt – negyedével kevesebben repültek.
Forrás: Business Traveller Hungary
Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.