Meeting-dizájn trendek és tippek

Friss adatok szerint a vezetők a munkaidejük felét, a munkaadók pedig idejük harmadát meetingeken, konferenciákon töltik. Már csak ezért sem mindegy, milyen környezetben teszik ezt. De a dizájn nemcsak itt kap egyre fontosabb szerepet, hanem a rendezvények minden válfajában is.


Az alábbiakban megpróbálunk némi iránymutatást és ízelítőt adni abból, mi mindent tartanak fontosnak a rendezvényszervező szakemberek szerte a világban, és milyen trendek érvényesülnek.

meeting-dizájn


Rendezvénytrendek a MaReSz ajánlásával

Tekintettel arra, hogy olvasóink, azaz a hivatásturisztikai céllal utazók gyakori vendégei, sőt esetenként szervezői is különböző konferenciáknak, meetingeknek, tréningeknek, mostantól minden lapszámban szentelünk néhány oldalt a rendezvénytrendeknek.

A célunk az, hogy a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetségének szakmai ernyője és támogatása alatt bemutassunk néhány innovatív újítást, új trendet, izgalmas megoldást a rendezvények világából.

Első alkalommal, mintegy felvezetőként a meeting-dizájnt választottuk, amely minden fórumon kiemelt figyelmet kap mostanság. A nemzetközi trendek áttekintése után a későbbiekben a hazai jellegzetességekkel is részletesen foglalkozunk majd.


Hozzuk be a természetet

Világszerte növekvő népszerűségnek örvend az a trend, hogy a belső tereket természetközeli megoldásokkal, kellemes és barátságos anyagokkal, berendezésekkel alakítják ki. Semmi sem inspirálja jobban az embert, mint ha természetes közegben lehet, ami jó hatással van a közérzetre és a teljesítőképességre is. Gondolhatunk akár újrahasznosított fa asztalokra, élőnövényfalakra, de miért ne lehetne egy konferenciateremben lobogó kandalló, vagy egy csobogó vízfal? A természetközeli megoldások ellazítják, egyszersmind fel is frissítik a résztvevőket, csökkentik a stresszt és növelik a kreativitást.

Ráadásul a természetes anyagoknak magas a hangelnyelő képessége, ami tovább növeli a terem nyugalmát. S ha már itt tartunk: mindenféle akusztikus, hangelnyelő bútor sokat hozzátehet egy eseményhez, ami a tapasztalatok szerint kifejezetten vonzó például a millenniumi generációnak, mert ők egyébként nem szeretik elszeparálni magukat a környezetüktől.

meeting-dizájn

Színezd újra

Sok szakember hisz abban is, hogy nagy hatással van ránk, milyen színek vesznek körül. Vagyis, ha a színeket és mintákat tudatosan használjuk fel a munkakörnyezet kialakításában, az a munkát is sokkal inspirálóbbá, szervezettebbé teheti.

Ráadásul átfesteni a falakat egy aránylag egyszerű és költséghatékony módja annak, hogy feldobjuk a konferenciákat, meetingeket, vagy akár csak a hétköznapi munkát. Nemcsak a falak, hanem az eszközök és berendezési tárgyak színeivel is érdemes játszani, a székektől a akusztikus paneleken át a pódiumig.

Ám mielőtt kiválasztjuk a színeket, nézzünk utána, melyik milyen üzenetet hordoz.


Színre szín – melyik milyen?

Fekete – erő, elegancia, formalitás

Fehér – biztonság, egyszerűség, tisztaság

Kék – bizalom, bölcsesség, magabiztosság

Piros – erő, határozottság

Sárga– boldogság, intellektus, energia

Zöld – növekedés, harmónia, frissesség

Narancs – öröm, energia, melegség

Lila – erő, luxus, ambíció


meeting-dizájn

Építsük be a technológiát a dizájnba

Ma már az sem elrugaszkodott ötlet, hogy a meetingen, konferencián használatos high-tech vagy okoseszközöket beépítik a bútorba. Lehet például érintőképernyő az asztallapban, vagy beépített adapter a szék karfájában a multimédia és vezeték nélküli eszközök töltéséhez. Hihetetlen, de az IKEA 10 milliós nagyságrendben értékesített ehhez hasonló bútorokat, asztalt, padot, lámpákat az elmúlt két évben.

Ezek a megoldások, bár nem a legolcsóbbak, hatalmas hozzáadott értéket képviselnek, a kollégáknak kényelmet és praktikus megoldást jelent, miközben a cégről is pozitív képet sugall. Ráadásul ezáltal egy csomó kábelre és hosszabbítóra sem lesz tovább szükség, ami, lássuk be, látványában is sokat dob az összképen.

 

Elcsépelt. Vagy mégse?

Unalomig ismételtnek tűnik, mégis kevés a jó példa: rengeteget számít, ha a terembe tudatosan, annak majdani használatához igazodva választunk bútort, széket, asztalokat.

Persze a nagyobb termeknél általában az a szempont, hogy minél többféle eseményre legyen alkalmas, viszont ha sajátok a bútorok, akkor kicsi a mozgásterünk a terem hangulatának, berendezési módjának variálására. Ha viszont megengedhetjük magunknak, egy-egy rendezvényre érdemes úgy beszerezni a berendezést, hogy ezzel is megerősítsük annak célját, hangulatát. Sem az asztalok ideális formája és mérete, sem a székek stílusa és kialakítása nem egyforma például egy formálisabb konferencia, vagy egy interaktív workshop esetében, és még sorolhatnánk. De vannak olyan bútorok is, amelyek szélessége, magassága alakítható, ez sokoldalúbb felhasználást tesz lehetővé.

meeting-dizájn

Formák és anyagok

A 2018-as trendek között minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kap a dizájn a rendezvényeknél, s ezen belül is minden, amit színek, formák és anyagok játékával meg lehet valósítani. Kifejezetten kedveltek idén a geometriai formák a dekorációban, vagyis lehetünk merészek is abroszok, szalvéták, installációk kiválasztásánál. De ugyanígy a feliratok, betűtípusok, szöveges grafikák is nagyon trendik tudnak lenni, ezeket friss megjelenítéssel akár látványosan ki is emelhetünk a dekorációban.

Az anyagok közül örökérvényű a fa és a fém. A fa berendezésekben van egy kis retró utánérzés, ugyanakkor újra népszerű és kiválóan illik az organikus, természet ihlette eseményekhez, illetve a továbbképzésekhez. Az arany, ezüst, réz, acél és bronz soha nem megy ki a divatból, ráadásul nagyon szépem variálható a fénytechnikával. De legyen szó akár polírozott, akár indusztriális, akár fényezett felületekről, a fém mindig elegáns és illik a fényűző esti fogadások világához.

meeting-dizájn

A high-tech már természetes

Azzal is szembe kell néznünk, hogy ami néhány éve még különlegesnek számított, az ma már elvárás, és inkább csak az adott eszköz minőségéről lehet vitát nyitni, de nem annak létjogosultságáról.

Ilyen például a videokonferencia, amely gördülékenyen működik és HD minőségű video- és hangfelvételt is lehetővé tesz. A technika nem elérhetetlen, az eseményt viszont nagyon profivá és látványossá teszi.

Szintén elterjedt, hogy egy-egy eseménynek saját applikációt készítenek, ami fokozhatja a hatékonyságot. Mivel ez igényel némi invesztíciót, érdemes átgondolni, ad-e annyi pluszt, vagy tudunk-e rajta keresztül esetleg egyéb folyamatokat is egyszerűbbé tenni.

Már a rendezvényszervezésben is megjelentek a mesterséges intelligencián (AI, Artificial Intelligence) alapuló eszközök. Ez az intelligens adathasználat javaslatot tesz rá, kinek kivel érdemes leülni tárgyalni, milyen szekcióüléseken érdemes részt vennünk, segíthet perszonalizálni a szolgáltatásokat, vagy hatékonyan összehozni a keresletet a kínálattal.

Németh Andrea


Egy tavalyi kutatás az alábbi megállapításokat teszi:

  1. A rendezvényszervezők 75%-a gondolja úgy, hogy a meeting-dizájn rendkívüli módon, vagy nagyon fontos a munkájukban, és erre hajlandóak is pénzt, időt és energiát invesztálni.
  2. Arra a kérdésre, miért fontos a meeting-dizájn, az alábbi okokat említették leggyakrabban: az esemény jobban eléri a célját, fokozza a résztvevők elköteleződését, fejleszti a szakmai tudást, fokozza az ügyfelek megtartását.
  3. 89% véli úgy, hogy a jó meeting-dizájn a szervezők és az ügyfelek közös felelőssége.
  4. 67% használ különböző korszerű technológiai megoldásokat is az rendezvénydizájn fejlesztése érdekében.

Forrás: Julius Solaris/EventManagerBlog.com

 

megrendelem a magazint

 

Ez is érdekelheti
Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.