Az utazás ne teljesítménytúra legyen!

Autómakettek, rallyn nyert plakettek és a karcsú Fifty-Fifty katamarán kicsinyített mása között beszélgettünk Bakai Gergellyel, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatójával az utazással kapcsolatos élményeiről, és a lazítás fontosságáról.

Ön az egyik legnépszerűbb autómárka első embere hazánkban. Mennyi utazással jár ez a pozíció?

A mostani beosztásom nem sok külföldi úttal jár, de ez nem volt mindig így! Hiszen – viccesen fogalmazva – az előnyöm és a hátrányom is ugyanaz: 1995 óta az Opelnél dolgozom. Korábbi munkaköreim során volt, hogy 8 ország nagy tételű értékesítéséért feleltem, nyilvánvaló, hogy ez a feladat rengeteg utazással járt. Ez kezdetben élmény, egy idő után viszont nagyon személytelen és unalmas. A szállodai reggelinél például mindig ugyanazokkal a fontoskodó vagy fancsali arcokkal találkoztam… Jobb családi körben indítani a napot!

Aki ismeri ezt a műfajt, azt is jól tudja, hogy szabadidős programokra alig jut idő. Maximum benyomásokat szerezhetünk az egyes desztinációkról. Igaz, ez éppen elég lehet ahhoz, hogy meghozza a kedvet a visszatérésre. Velem ez történt például Szófiában. Varázslatos hely, ennek ellenére ritkán szerepel a magamfajta férfiak bakancslistáján. Jártam többször az annak idején vad, még kiépítetlen Albániában is, csodaszép ország, felkeresését határozottan ajánlom!

Magyarországi ügyvezetőként ritkábban kell külföldre utaznom, viszont gyakran autózom az országban a márkakereskedéseinkhez és kiemelt partnereinkhez. A Budapest–Belgrád vagy a Budapest–Ljubljana távot régebben oda-vissza egy nap alatt lenyomtam. Ezt ma már nem vállalnám, viszont edzett vagyok, és tudom élvezni a vezetést. Stratégiai gondolkodásra használom az időt, erre irodai környezetben nem mindig van lehetőség.

Amíg sokat utazott, addig sem tekintette a repülőn vagy autóban töltött órákat kidobott időnek?

A repülőtéren mindig dolgoztam, de a repülőn sosem. Azt mindig megtartottam „énidőnek”.

 

Visz magával munkát a nyaralásokra?

Jellemzően kell egy keveset dolgoznom az utazások során is, mert gyorsan történnek a dolgok, válaszokat, döntéseket várnak tőlem, vagyis nem hagyhatok ki napokat.

Levelezésemet folyamatosan figyelem a telefonomon, itt küldök rövidebb válaszokat és megnézek kisebb, részletes munkát nem igénylő anyagokat is. Laptopot mindig viszek magammal, a reptéren és szállodában felcsapom, szükség szerint. Egyéb kütyüt, vagy applikációt nem használok, a mi üzletmenetünknek a fentiek felelnek meg leginkább.

 

Mit jelent ma az utazás az életében?

Leginkább a családommal töltött időt, lazítást, kikapcsolódást. A rövidebb utakra gyakran gyerekek nélkül, a hosszabbakra a gyerekekkel utazunk. Mivel a fiam nem szerette a hosszas autózást, sokáig jellemzően belföldön pihentünk, a Tisza-tótól a Balatonig mindent bejártunk.

Két éve vállalkoztunk először tengerparti nyaralásra Olaszországban. Ahogy egy olasz ismerősöm mondja, az Észak-Adria tengerpartként nem értékelhető, de kisgyerekkel megbocsátható… Mi mindenesetre nagyon jól éreztük magunkat. Bibione és Jesolo helyett Caorléra esett a választásunk, az előbbiekkel szemben Caorle bűbájos városközponttal rendelkezik, amit esténként szívesen felkeresünk. Hétvégenként barátokkal együtt is gyakran felkerekedünk.

Melyik a legemlékezetesebb, utazással kapcsolatos élménye?

Talán, amikor a szüleimmel egy bulgáriai nyaralás során felkerekedtünk, és meg sem álltunk Törökországig. 10 éves voltam, Daciával keltünk át a Dardanellákon, meglátogattuk az egykori Tróját, Epheszoszt és a Pamukkalét, 3 tengerben is fürödtünk, majd a Boszporuszon utaztunk vissza. Annyira más világ volt, mint amit megszoktam és annyira kalandos! Családapaként visszagondolva csodálom a szüleim akkori bátorságát.

Szintén kellemes emlék, amikor a feleségemmel nekivágtunk Rómának autóval, 2,5 hetünk volt Róma és Toszkána szépségeinek kiélvezésére. Egy-egy rövidebb kirándulást is tudok értékelni, a már említett Caorléból például megszöktünk egy napra a feleségemmel és a fiammal Velencébe, klasszikus városnézésre.

 

Lesz lehetősége a következő években ezekhez hasonló kalandokra? Van módja a nyáron hosszabb szabadságra menni?

A külföldön megszokott, akár egy hónapos szabadságoknak nálunk egyelőre nincs realitása. Talán ez az egyik oka, hogy az egzotikus utazások eddig kimaradtak az életemből. A mesebeli arab világba már sikerült belekóstolnunk, ide a közeljövőben mindenképp szeretnénk visszatérni.

Nem tagadom, a céges utak is tudnak maradandó élményt nyújtani.

Az új modellek bemutatása például mindig emlékezetes, hiszen a partnereket le kell nyűgözni. A legújabb Astra bemutatójára például egész kis várost húztak fel buboréksátrakból Sierra Nevadában, egy versenypálya mellett. Olyan volt az egész, mint egy űrállomás a Marson.

De az sem volt rossz, amikor az Insignia bemutatóján az Opel Velencébe invitálta partnereit, és kibérelte a privát szigeten, exkluzív környezetben található Kempinski szállodát (San Clemento Palace Kempinski Venice). Az egész sziget a miénk volt!

 

Van olyan hobbija, amely utazással kapcsolatos?

A városlátogatásokat nem lehet hobbinak tekinteni, de szeretjük ezt a műfajt. Jó néhány város szerepel még a „bűnlajstromomon”, vagyis ahová még nem vittem el a feleségem.

Bevallom: régebben baedekker-fetisiszta voltam: volt egy listám, és szerettem kipipálni rajta a látnivalókat, így a városnézések egyfajta teljesítménytúrává váltak. Mostanában sokkal szabadabban utazunk, készülünk néhány opcióval, de nem sajnálom az időt egy jó kávéra vagy egy finom ebédre akkor sem, ha emiatt a 15. templom kimarad.

Jó volna visszatérni a lovagláshoz is, ezt korábban rendszeresen űztem, de két éve idő szűke miatt abbahagytam. Régebben sokat lovas túráztunk, és nagyon szerettem.

 

Az Opel két ralicsapatot is támogat. Ez a sport nem vonzza?

Valóban több szálon kötődünk a ralihoz, hiszen a Szalay Balázs – Bunkoczi László nevéhez köthető Opel Dakar Team és a Hungarian Police Rally Team szponzorai vagyunk. Fiatalon én is raliztam, igaz, csak a szakadt Zsigulimmal a mellék- és földutakon, de a tavalyi Szilveszter Rallyn Hoffer Zsolt mellett a Kedett GSi-ben navigálva kategória második helyezést értünk el! De nem hagytam, hogy beszippantson ez a sport, túlságosan veszélyes. Nézőként viszont továbbra is élvezem.

A Kékszalag rekordját tartó, karcsú, fekete vitorlás Fifty-Fifty is az Opel „zászlaja” alatt vitorlázik. Nem lett szenvedélyes vitorlás?

Minden évben vitorlázunk néhány alkalommal a Balatonon, de ennek a szerelemnek a kiteljesedése is várat még magára.

Talán nem mindenki tudja: a Paulovits Dénes által tervezett, és Józsa Márton által kormányzott katamarán 2012-ben, első vízre bocsátása után néhány órával megdöntötte a tókerülő verseny 57 éves rekordját, amit a Nemere II állított fel, 2014-ben pedig újabb rekordot jegyzett.

S hogy mi közünk nekünk ehhez az egészhez? Az Opel és a Fifty-Fifty márkaértékei teljesen egybevágnak, a katamarán éppen olyan jól alkalmazkodik a Balaton változékony szélviszonyaihoz, mint az Opel a gazdasági környezet viharaihoz. Mindkét csapatot erős innováció, a folyamatos javulási és fejlődési vágy jellemzi.

Az Opel Magyarországnak most én vagyok a kormányosa. Az egész autóipart érintő, kényszerű konszolidáció miatt ugyan erősen hullámzik alattunk a víz, mégis nagyon élvezem ezt a feladatot.


Profil

Születési hely és idő: Budapest, 1975

Legemlékezetesebb utazása (úti cél): Ephesos

Zene: mindenevő, komolyzenétől elektronikus zenén át a metál klasszikusokig

Könyv: Steven D. Levitt – Stephen J. Daubner: Lökonómia

Film: A legsötétebb óra

Sport: lovaglás

Szabadidő: családi programok, kultúra

Kedvenc étel: halak és grillételek

Kedvenc ital: bor

Csillagjegy: vízöntő


Pintér Tünde

Ez is érdekelheti

Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.