A KLM 85 éve landolt először Magyarországon

Szeptember 12-én landolt a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren az az 1975-ös évi, KLM retró járat. A KLM1975 abból az ünnepi alkalomból érkezett, hogy a holland királyi légitársaság felségjele alatt 85 éve közlekednek gépek Budapest-Amszterdam között.

85 év – ez egy különleges mérföldkő minden légitársaság életében, de azt is bizonyítja, hogy Magyarország mennyire fontos piac számunkra regionális, és nemzetközi szempontból is. Jelenleg is zajlik nagyszabású őszi kampányunk, a magyar utazók által kedvelt desztinációkra nyújtunk foglalási lehetőséget. Álom desztinációk-álomáron csak két hétig, jelen esetben szeptember 18-ig, és örömmel tapasztaljuk, hogy milyen nagy az érdeklődés a promóció iránt, ilyen sokan döntenek ismét a KLM mellett.” – mondta Olivier Hours, az Air France – KLM regionális vezérigazgatója.

Dror Harel, a KLM és az Air France magyarországi ügyvezető igazgatója a fejlesztések, az innováció fontosságát hangsúlyozta. „Az Air France – KLM csoport számára mindig is fontos volt, hogy egységesen, az utasok igényeit a legmagasabb színvonalon szolgálja ki. Idén áprilisra a KLM teljes 747-es flottáján megújult a business osztály, jelenleg a Boeingek fedélzetén zajlik a felújítás. Nemcsak a dizájn, a berendezés és a kárpitok újultak meg, hanem vízszintesre dönthető ülések is ki lettek építve, az üzleti utazók kényelmének és privát szférájának biztosítása a fő irányelv. Az Air France 500 millió eurót fektet be, hogy fokozatosan, kezdetben tizenkilenc kiválasztott Boeing 777-300ER típusú nagyteljesítményű utasszállítóján kivitelezze legújabb első osztályát.

KLM-érdekességek

  • A holland KLM légitársaság (teljes nevén Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V. – jelentése: Holland Királyi Légitársaság) világszerte 90 desztinációra szállít utasokat és rakományt.
  • Ez a legrégibb légitársaság, amely máig eredeti nevén működik.
  • A KLM-et Albert Plesman alapította 1919-ben.
    • Vilma királynő 1919. szeptember 12-én engedélyezte a „királyi” szó használatát az akkor még nem is létező társaságnak, mert az alapítás hivatalosan csak október 7-én valósult meg.
    • A szimbolikus KLM alap- logót 1919-ben tervezte Dirk Roosenburg – a korona a KLM „királyi” minősítését jelzi.
    • A KLM központja a hollandiai Amstelveen-ben van – egy 6.5 hektáros terület, a Schiphol repülőtér mellett.
    • A központot 1968 és 1970 között építették fel.
    • A KLM gépeken a jellegzetes logózás/külalak többszörös módosítás után, 2002 óta van érvényben.
    • Az első KLM járat 1920. május 17-én repült át a londoni Croydon repülőtérről Amszterdamba, fedélzetén két brit újságíróval és számos újsággal.
    • Az első járat, egy De Havilland DH-16 típusú gép 1920. május 17-én szállt le Schiphol repülőterén, az akkoriban szédületesnek számító, 150 km/óra sebességgel repült és a maximális felszállási súlya 1765 kg volt.
    • A holland királyi légitársaság 1921-ben kezdte meg a menetrendszerinti közlekedést.
    • Ma már szigorúan tilos bármilyen fegyver felvitele a polgári repülőgépekre, de ez nem volt mindig így. Az 50-es évek végén a KLM Amszterdam-Tokió járata a sarkkörön és Alaszkán át tette meg útját, és a pilóták kötelező tartozékaként vadászpuskákat vittek a fedélzeten: arra az esetre, hogy ha a sarkkörön kényszerleszállást kell végrehajtani, akkor legyen mivel védekezni a jegesmedvék ellen.
      • 2003. szeptember 30-án az Air France és a KLM bejelentette társulási szándékát – a párizsi Charles de Gaulle és az amszterdami Schiphol repülőtereket jelölték meg központi gyűjtő-elosztó repülőtérnek.
      • 2004 februárjában jóváhagyták a tervet, 2004. május 5-én meg is valósult, ezzel létrejött a világ legnagyobb légitársasága.
      • A KLM 2004 szeptemberében csatlakozott a SkyTeam-hez.

 

Catering

  • A World Business Class utasai egy speciális háromfogásos menüt élvezhetnek, amelyet minden évben egy világhírű holland sztárszakács állít össze.
  • Az európai Business Class utasok hideg és meleg, vagy három fogásos menü közül választhatnak – a repülő út hosszának függvényében.
  • Minden csirke, amit a KLM járatokon felszolgálnak, úgynevezett „fenntartható módon nevelt boldog csirke” – Better Life Quality minősítés a holland szabványok szerint.
  • Az étkészletet is egy világhírű holland dizájner tervezte.
  • Minden, minimum két óráig tartó úton az utasok jellegzetes holland „stroopkoek” kekszet kapnak.
  • Az alkoholos italok többségét ingyen szolgálják fel minden utas számára.
  • 2011 szeptemberében vezették be az „á la carte” menü kínálatot.
  • A KLM a különleges igényekre is fel van készülve, mint például gyerekmenü, vegetáriánus ételek, speciális orvosi diéta, de a vallási szokásokat is figyelembe veszik. Minden étellel kapcsolatos kérést az indulás előtt 24-36 órával kell jelezni.

 

Fedélzeti szórakozás/Közösségi Média

  • 2013 május 29-én indult meg a fedélzeti wifi tesztüzeme a KLM flotta két gépén.
  • 20ezer láb utazómagasság elérése után csatlakozhatnak az utasok a készülékeikkel, így az interkontinentális járatokon sem maradnak le a világ történéseiről – noha különféle újságok és magazinok és több ezer óra tévéműsor is folyamatosan rendelkezésükre áll a KLM kínálatában.
  • A Facebook, a Twitter és a VKontakte után a KLM a világon az első légitársaság, amely jelen van a LinkedIn-en, 24/7 órás ügyfélszolgálatot biztosít.
  • A KLM-nek több mint 10 millió rajongója és követője van a közösségi médiában, a KLM-et több mint 35 000-szer említik hetente a közösségi oldalakon, az ügyfelek tíz különböző nyelven fordulhatnak a légitársasághoz: német, angol, holland, spanyol, portugál, olasz, francia, norvég, orosz és japán nyelven.

Forrás:

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.