Üzleti utazók és a szociális média

Az American Express Business Travel legújabb kutatása szerint egyre több corporate utazó és utaztató veszi igénybe az online szociális médiumok nyújtotta szolgáltatásokat.

Az American Express Business Travel legújabb kutatása szerint egyre több corporate utazó és utaztató veszi igénybe az online szociális médiumok nyújtotta szolgáltatásokat.

A két legfőbb ok többnyire az úton lévőkkel történő gyors és hatékony kapcsolattartás, valamint a legújabb iparági hírekről való értesülés igénye. A „Szociális Média az Üzleti Utazásban” nevet viselő tanulmány arról tanúskodik, hogy a sokak által lenézett, a dotkom lufihoz hasonló jelenségnek tartott közösségi oldalak igenis megtalálták a helyüket az üzleti céllal történő utazások világában.

A megkérdezettek több mint fele nyilatkozott úgy, hogy eltérő mértékben ugyan, de használ ilyen jellegű oldalakat az utazásmenedzselésben. A legnagyobb mértékben (59%) érdekes módon a közepes méretű vállalatok hasznosítják ezeket a felületeket, de nem csupán informálódás céljából. A kutatásban résztvevők jókora része jelezte, hogy a szociális média egyik legnagyobb előnye a közvetlen tanulási lehetőség, akár tapasztalatcsere, akár bizonyos utazási trendek megfigyelése útján.

A tényleges használatot érdekes módon nem a közvetlen pénzráfordítás gátolja leginkább, ennek mértéke amúgy is minimális. A szociális média előnyeinek belátását legjobban az hátráltatja, hogy nincs közvetlenül ebből levezethető megtérülés, így nagyon nehéz megfelelően megindokolni a vezetőség előtt.

 

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.