A jövő trendjei megérkeztek

Az okos hotelszobától az In-Room fitneszen át az alternatív eszközökkel történő munkába járásig és a hipszter légitársaságig rengeteg izgalmas trend jellemzi a turizmust, amelyekkel már 2018-ban találkozhatunk. Íme néhány.

HOTEL

Élmény jár a hűségért

A szállodaláncok sorra dolgozzák át hűségprogramjaikat. Jellemző, hogy a hűségért nem upgrade-elt szobát, vagy plusz éjszakákat adnak, hanem egyedi, személyes, csak náluk elérhető plusz szolgáltatásokat építenek bele a programba. A Small Luxury Hotels of the World például születésnapi ajándékokat, vagy exkluzív partymeghívásokat kínál, az InterContinental Hotel Group pedig séfasztalhoz invitálja a vendégeket, vagy plusz programokra viszi az adott városban. Hasonlóképpen teszi ezt a Kempinski is. Kempinski Discovery néven hűségprogramjába pénzért nem megvásárolható élményeket épített be, melyeken keresztül jobban megismerheti a vendég a helyi helyi kultúrát. Kenyában maszáj harcosokkal táncolhatnak, Genovában olyan műemlékeket látogathatnak, amelyek zárva vannak a nagyközönség előtt, Máltán az elnöki palotában tehetnek egy sétát. Ezeken túl számos egyéb plusz figyelmesség is része a különleges bánásmódnak.

 

In-Room fitnesz

Minden hotel szembesül vele, hogy a vagyonokért fejlesztett és berendezett fitnesztermet végül csak egy-két vendég látogatja, és a kapacitásai kihasználatlanok, a vendég még ahhoz is lusta, hogy lemenjen néhány szinttel lejjebb.

Ezen próbál segíteni néhány brand azzal, hogy a finteszeszközöket eleve a szobában helyezik el. A Marriotthoz tartozó Westin Hotels & Resorts például szobabicikliket tett be a szobákba az USA-ban, amelyeken online spinning órákat is elindíthat magának a vendég. A Hilton pedig ötlépéses fitnesz koncepciót dolgozott ki: a vendégek jógázhatnak, medicinlabdával edzhetnek, TRX-ezhetnek, szobabiciklizhetnek, meditálhatnak. Mindehhez külön letölthető videó is rendelkezésre áll.

In-Room fitnesz a Hiltonnál

Egyre több repülőtéren (például Tallinban és Baltimore-ban is) kialakítanak egyébként fitnesz-termeket, hogy a várakozást testmozgással tölthesse az utas. A legtöbb helyen természetesen rendelkezésre áll zuhanyfülke, de van, ahol a sportfelszerelés is bérelhető.

 

Okosszobák

A Marriott International a Samsunggal karöltve futurisztikus okosszobák kialakításán dolgozik, ahol gyakorlatilag minden automatikusan vezérelhető, online, vagy hanggal. Az Internet of Things (IoT) hotelszobákban a zuhanyfülkék eleve tudnák a személyes profil alapján, hogy milyen hőmérsékletű vizet engedjenek a vendégre, és az egészalakos tükörben követhetnék nyomon a jógaórákat, illetve sok funkció hangvezérlésre indulna el. Ezt már teszteli is az Aloft Hotels.

Hasonlóval a Hilton is próbálkozik. 2018-ban elindítja connected room koncepcióját, mely keretében például a szobai világítást és a hőmérsékletet is okostelefonról vagy tabletről vezérelheti a vendég. A Hilton Honors Appon keresztül a vendég be- és kicsekkolhat, ajtót nyithat, TV-csatornát választhat. Ugyanezt egyébként tudja a nemrég debütált budapesti okoshotel, a KViHotel is, amely a VII. kerületi Nyár utcában várja a vendégeket március eleje óta, 40 szobával. (A hotelről külön hírben olvashat lapunk elején.)

LÉGIKÖZLEKEDÉS

Arcfelismerő rendszerek világszerte

Egyre több repülőtéren és légitársaságnál jelent meg a biometrikus beszállítás, ami lehetővé teszi, hogy az utasnak a kapunál már semmilyen iratot ne kelljen felmutatnia, egyszerűen csak besétálhat a gépbe. Tavaly nyáron a Delta Airlines mutatta be az első biometrikus csomagfeladót a minneapoliszi St. Paul Nemzetközi Repülőtéren, Dubaiban pedig az Emirates-el közösen kamerákkal felszerelt arcfelismerő folyosókat helyeznek üzembe 2018 nyarára a 3-as terminálon. Ez lehetővé teszi, hogy még csak meg sem kell majd állni az azonosításhoz. Eközben a British Airways üzembe helyezte az első tengerentúli járatokra szóló biometrikus beszállító rendszert Heathrow-n, az 5-ös terminálon. Az első úti cél, amelynél ezt alkalmazzák, Los Angeles, de a belföldi járatoknál már 2017 március óta működik a technológia. Hasonló fejlesztésen dolgozik a KLM is az amszterdami Schiphol Repülőtéren, akárcsak a JetBlue, amely arcszkennelő berendezésre cserélte a beszállókártyákat a bostoni Logan Repülőtéren. Az USA-ban biometrikus kiléptető rendszer is működik Chicago-ban és Las Vegas-ban, amit szeretnének az összes nemzetközi repülőtérre kiterjeszteni.

Újgenerációs légitársaságok

A millenial generációt megcélozva új, low-cost koncepcióval működő légitársaságot indított decemberben az Air France. A Joon kifejezetten a fiatal generációkra hangolta szolgáltatásait, és a szállodaláncokhoz hasonlóan a „lifestyle” vált kulcsszóvá. Nincsenek merev szabályok, minden és mindenki közvetlen és kaza, a légikísérők kényelmes szerelésben teljesítenek szolgálatot, és a YouJoon appon keresztül számos szórakoztató tartalom letölthető a fedélzeten. A tengerentúli járatokon ingyenes a fedélzeti ellátás, limonádék, smoothie-k, csapolt sör, tapaszok és organikus ételek szerepelnek a kínálatban. Bár diszkont üzemelésű a társaság, a fedélzeten business és premium economy osztályokat is kialakítottak.

 

Lifestyle vonatok

Szimpatikus trend, hogy nemcsak a repülőkön, de a vonatokon is elérhető már számos plusz szolgáltatás és luxus. A Deutsche Bahn például kétszintes vonatainak némelyikén fithnesz stúdiókat, videojáték-zónákat, high-tech étkezőkocsikat, csendes nappaliszobákat rendezett be, és masszázsfoteleket helyezett el.

 

HÉTKÖZNAPOK

Járjunk munkába alternatív módon

Egyre több városban figyelhető meg az a trend, hogy a normál autós vagy tömegközlekedéssel történő ingázás helyett egyéb, alternatív módokat választanak az emberek a munkába járáshoz. Egy nemrég bemutatott felmérés szerint nagy mértékben hozzájárul a munkavállalók mentális egészségéhez, ha például kerékpárral közlekednek. Sokkal kevésbé sztresszesek, és sokkal kreatívabban is, hatékonyabbak a munkahelyükön. Londonban egyre többen választják a biciklit a tömegközlekedés vagy az autó helyett, de még mindig csak 4% használja a kerékpárt mindennapi közlekedési eszközként a Koppenhágában mért 40%-hoz képest.

 

Vannak emberek, akik kocogva teszik meg az utat a munkahelyre például Münchenben, Londonban vagy Bázelben, sőt van, ahol kajakkal, szörffel, pedeleccel vagy úszva teszik meg a távot, holmijukat vízálló táskákban szállítva.

 

Fokozódó természeti katasztrófák

Sajnos világméretű jelenség, hogy egyre több és egyre intenzívebb természeti katasztrófa borítja fel a hétköznapokat. Mindez mára olyan méreteket öltött, hogy fel kell készülnünk rá és nem kizárt, hogy 2018-ban is alkalmazkodni kell majd néhány váratlan helyzet miatti járattörléshez, útlemondáshoz.

 

Elérhető luxus

Jó hír a kedvező áron utazni szerető üzletembereknek, hogy a luxus egyre elérhetőbb, és egyre kevésbé számít privilégiumnak. New Yorkban például új boutique márkák nyitottak szálláshelyeket, amelyek high-tech megoldásokkal spórolnak az üzemelésen, cserébe kifejezetten baráti áron adják a szobákat (Public Hotel, Citizen M, Moxy). Ugyanez a trend a légitársaságoknál is megjelent, a Lufthansához tartozó Eurowings például diszkont módon és áron működik ugyan, de kínál business osztályt és más, tengerentúli járatokon megszokott szolgáltatásokat az április végén induló Düsseldorf-New York, Düsseldorf-Miami és Düsseldorf-Fort Myers útvonalakon.

 

Ez is érdekelheti
Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.