Budapesten álmodták meg a jövő hotelszobáját

A napokban zajlott le az első hazai, szállodaipari Hackathon verseny. Avilág vezető utazási és életmód csoportja, az AccorHotels által szervezett regionális megmérettetésen összesen 17 csapat vett részt a világ több, mint 10 országából.

HackathonA budapesti versenyen a csapatoknak öt percük volt arra, hogy a zsűri előtt ismertessék digitális megoldásaikat és elképzeléseiket a jövő szállodaszobájáról, majd válaszoljanak a kérdésekre.

A zsűri három különböző kategóriában díjazta a versenyzők munkáit: kommunikáció, kényelem (well-being) és meglepetés faktor (wow-effect). A három kategórianyertes csapat találkozhat az AccorHotels globális fejlesztő csapatával Párizsban, és pilotként tovább dolgozhatnak elképzelésükön az egyik szállodában.

Az AccorHotels nemzetközi szállodaipari Hackathon versenyét második alkalommal rendezték meg a közép-kelet-európai régióban, ezúttal Budapestena Novotel City szállodában június 8-tól 10-ig.A versenyen összesen 86-an vettek részt, 17 csapatot alkotva. A versenyzőknek 48 órája volt, hogy kidolgozzanak egy új, átütő, elsősorban digitális megközelítést arra, hogyan növelhető a vendégélmény a jövő szállodaszobáiban.

A versenyzők közül sokan érkeztek a régióból, így magyar, szerb, bolgár, szlovák, osztrák és orosz résztvevője is volt az eseménynek, de új-zélandi, mexikói és dél-amerikai is volt a csapattagok között. A csapatok a verseny végén rövid, ötperces prezentációkban mutatták be a kétnapos munkájuk eredményét az öttagú zsűrinek, akik között jelen volt az AccorHotels magyarországi vezérigazgatója, és egyben a Kelet-Európai régió értékesítési, disztribúciós, marketing, revenue management és loyalty területekért felelős alelnöke, Luc Gesvret; a kelet-európai régió digitális projektjeiért felelős vezető, Jean-Yves Besnard;a NUMA Moscow alapítója, Yannick Tranchier; a Global Startup Awards vállalati kapcsolatokért felelős vezetője, Ricardo Maia;valamint a LogMeIn és a Microsoft képviseletében Takács Péter.

A csapatok megoldásai teljesen különböző megközelítéseket alkalmaztak:voltak, akik a környezettudatos szállodaélményt helyezték fókuszba, másoknál a szobák maximális testre szabásán volt a hangsúlyt, míg sokan a magányos üzleti utazók számára dolgoztak ki megoldásokat. A versenyen három különdíjat és három fődíjat osztottak ki. A különdíjasok közül az Infinity Imagine csapata nyerte el az egy hónapos együttműködés lehetőségét a NUMA Moscow szakembereivel.Ötletükkel egy hangvezérlésű virtuális asszisztens könnyíti meg a kommunikációt a hotel személyzetével.

A versenyen a három legjobban szereplő csapatot három kategóriában ismerték el: kommunikáció, kényelem és meglepetés faktor, azaz mennyire okoz egyedülálló, felejthetetlen élményt az adott megközelítés. A kommunikáció kategóriájában a proaktív rendezvényszervezésre, kényelem kategóriában a személyre szabott alvásra, míg a meglepetés faktor kategóriájában egy hangvezérlésű okos szoba kialakítására hoztak ötleteket a nyertes csapatok. A legjobb három csapat nyereménye egy párizsi út, melynek során prezentálhatják ötleteiket az AccorHotels globális fejlesztő csapatának, és pilot keretében dolgozhatnak tovább a megvalósításán.

Luc Gesvret, a zsűri tagja a verseny eredményhirdetését követően így értékelte az eltelt két nap eseményeit: „Minden várakozásunkat felülmúlta a lelkes érdeklődés, az ötletek egyedisége és sokszínűsége, amit az eseményen tapasztaltunk. Azért választottuk a verseny helyszínéül Budapestet, mert jelenleg a magyar főváros a világ egyik legmenőbb startup-központjának számít, és egyre fejlődik. Célunk, hogy ezeket az induló vállalkozásokat, inkubátorszolgáltatókat bevonva, velük közösen,elszakadva a hagyományos szállodai megközelítés korlátaitól olyan forradalmi ötleteket keressünk, találjunk és implementáljunk, melyek növelik a vendégélményt.”

Ez is érdekelheti
Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.