Tovább terjeszkedik a régióban az Orbis

Eredményeinek növelése mellett mintegy 2700 szobával bővítette kínálatát az év első kilenc hónapjában az immár 16 kelet-európai országban jelen lévő Orbis Hotel Group, az AccorHotels stratégiai partnere.

A szállodacsoport közleménye szerint Lengyelországban és a kelet-európai régióban nemcsak a turistaérkezések száma és a turisták költése nő dinamikusan. A kereslet növekedése az Orbis versenytársait is arra ösztönözte, hogy növeljék piaci részesedésüket, ez különösen szembetűnő például Varsóban, a Balti-tenger partján fekvő városokban és Bukarestben. A jelenség a munkaerőköltség növekedésével együtt jelentős hatással van az Orbis teljesítményére.

Mindezek ellenére a szállodacsoport kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) az idei harmadik negyedévben elérte a 84,1 millió eurót, ami 2,7 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az EBITDA árbevételhez viszonyított arányát tükröző EBITDA margin mutató 33,2% volt, ami 0,1 százalékpontos csökkenést takar. A teljes évi EBITDA 109-113 millió EUR közé esik majd a csoport becslése szerint.

Bár az előző évi azonos időszak eredményei is rekordmagasak voltak, a csoport 3%-os RevPAR növekedést ért el a kelet-európai régióban, elsősorban az árak növekedéséből adódóan. A bevételekben (253,8 millió EUR) pedig 3,2%-os növekedést realizáltak.

Az Orbis fejlesztései is jól haladtak az év első kilenc hónapjában. A szállodacsoport összesen 15 franchise, ill. managementszerződést kötött Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, Magyarországon, Romániában, Litvániában, Bosznia-Hercegovinában, és új piacként Horvátországban, ami több mint 1800 szobával gazdagította a hálózatot. Ezenfelül a korábban kötött szerződések alapján 7 új szállodát nyitottak a régióban, ami 800 szobányi kapacitásbővítést jelent. Az új szállodák között van pl. a 164 szobás ibis Vilnius Centre, amelyet augusztusban adtak át. A szállodacsoport ezenkívül megvásárolta a 95 szobás Mercure Bucharest Unirii szállodát a román főváros belvárosában, valamint egy krakkói belvárosi telket is, amelyen új szállodát épít.

Az Orbis egyre inkább támaszkodik partnerei tapasztalataira. Arra törekszik, hogy szorosabb együttműködést valósítson meg velük, ezzel még hatékonyabban bővítve és személyre szabottabbá téve a kínálatot. A vállalati kultúrák cseréje egyaránt eredményezi a vendégelégedettség növekedését és a munkaerő alacsonyabb fluktuációját.

„Stratégiánk fókuszában a teljesítmény, a portfólió és az emberek állnak. A pénzügyi eredményesség mellett  fontosnak tartjuk a fenntarthatóságot is. A folyamatban lévő 47 projekt biztosítja az alapot a további növekedéshez” – nyilatkozta a harmadik negyedévi jelentés kapcsán Gilles Clavie, az Orbis elnök-vezérigazgatója.

Orbis Hotel Group – a foglaltság, a nettó átlag szobaár és a RevPAR alakulása

  2018. I.-IX. 2017. I.-IX. Változás
Foglaltság (%) 73,8 75,0 -1,2 szpont
Nettó átlag szobaár (EUR) 61,2 58,6 4,5%
RevPAR (EUR) 45,2 43,9 3,0%

 

Ez is érdekelheti

Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.