A helyi éttermeken is dob az Airbnb?

Egy friss tanulmány az Airbnb vendéglátóiparra gyakorolt hatását vizsgálta, és a lakáskiadóktól származó eredményeket mutatott ki, eleinte legalábbis…

Az amerikai Purdue University kutatói az Egyesült Államok munkaügyi statisztikai hivatalának adatait elemezték, valamint népszámlálási adatokat, az Airbnb számait, egy vendéglátóhelyekről szóló katalógust, valamint több mint 34 ezer New York-i étterem adatait több mint 10 évből 2005 és 2015 között. Az éttermek olyan helyen voltak, amelyek hagyományosan nem népszerű turisztikai célpontok környékének számítanak.

Ki profitál még az Airbnb lakásaiból?

Az elsődleges megállapítás az volt, hogy az Airbnb valóban segít fellendíteni az üzletet a közeli éttermekben, de nem feltétlenül: a szomszédok akkor tudtak a legtöbbet profitálni a közeli lakáskiadókból, ha azok működését fehérek uralták, nem pedig latinok vagy feketék.

Airbnb
New York-i Airbnb-lakás

A kutatók azt találták, hogy az éttermek által foglalkoztatottak számának növekedése gyakran együtt járt az Airbnb-lakások számának gyors felívelésével. Ha a lakáskiadásban 2 százalékos növekedést tapasztaltak, az éttermek dolgozóinak száma általában mintegy 3 százalékkal nőtt. Ez a növekedés azonban nem következett be, ha mindez feketék vagy latinok szomszédságában történt.

Csalóka eredmények

Az összefüggést az magyarázhatja, hogy ez utóbbi esetben az odavonzott látogatók nem szükségszerűen választották azokat az éttermeket, amelyek a szálláshelyük közelében volt. Ha a szállást elfogadták is a kisebbségek által lakott környéken, fogtak egy Ubert, és az étkezést már másutt oldották meg – állapították meg az amerikai kutatók.

Hasonló eredményeket találtak egyébként az Egyesült Államok más nagyvárosaiban is. Kivétel csak Los Angeles volt, ahol a latin populáció a lakosok 49 százalékát teszi ki, így a latin környék nem vetette vissza a közeli éttermek forgalmát.

Ez is érdekelheti
Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.