„Most kell felkészülni, hogy 2021-ben ott legyünk a startvonalnál”

Szerző: Fucskó Hajnalka | Forrás: turizmus.com

Innovatív megoldásokra ösztönözték az idei rendkívüli körülmények a MICE Business Day szervezőjeként a Turizmus Kft.-t. A folyamatos nemzetközi jelenlét érdekében az MTÜ is változatos eszköztárat vet be – derült ki a csütörtöki konferencia nyitó előadásaiból.

A MICE Business Day délelőtti konferenciáján elhangzott izgalmas előadások sorát a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), valamint a rendezvényt szervező Turizmus Kft. köszöntői nyitották meg.

Zakariás Fruzsina: A jó üzletekre most minden korábbinál nagyobb szükség van

A Magyar Turisztika Ügynökség nevében Zakariás Fruzsina, nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgató megnyitó beszédében emlékeztetett, az üzleti turizmus az egyetlen szegmense a turizmusnak, amely a határzár és a szabadidős turizmus szünetelése idején sem állt le teljesen, és kitörési pont lehet a válságból való kilábalásban, különösen a járványhelyzet által legsúlyosabban érintett Budapesten.

A MICE húzóerejét jelzi, hogy a Budapest Convention Bureau adatai szerint 2019-ben a rendezvények száma 10,6%-kal, a nemzetközi rendezvényeké 28,3%-kal, a résztvevők száma pedig 12,5%-kal nőtt. Tavaly a nemzetközi konferenciák top 3 megrendelője a korábbi évekhez hasonlóan a britek (17,2%), az amerikaiak (15,8%) és a németek (14,1%) voltak, de Magyarország keresett MICE-desztinációnak bizonyult a francia (8,5%), a spanyol (8,1%) és az olasz (4,2%) megrendelők körében is.

Budapest 2019-ben az ICCA (International Congress and Convention Association) nemzetközi konferenciahelyszín ranglistáján a 26. helyezést érte el, olyan jelentős kongresszusi helyszíneket megelőzve, mint Sanghaj, Brüsszel vagy Helsinki, az európai városok rangsorában pedig a 15. helyen végzett.

2019-ben több mint 2,7 millió külföldi üzleti utazó csaknem 6 millió napot töltött el Magyarországon, az utazásukhoz kapcsolódó költés pedig elérte a 211,3 milliárd forintot – sorolta Zakariás Fruzsina az adatokat.

Zakariás Fruzsina: A járvány lecsengése után a nulláról indul majd a külföldi vendégekért folyó verseny | Fotó: turizmus.com/Grósz Balázs

A koronavírus-járvány második hulláma újabb kihívások elé állította a turizmusban dolgozó vállalkozásokat, és a vakcina széles körű elterjedéséig még további nehéz hónapok állnak előttünk.  Ebben a helyzetben különösen fontos, hogy megtaláljuk a kreatív és innovatív módját a működésnek, amire kiváló példa a Turizmus Kft. által hatodik alkalommal megszervezett MICE Business Day áthelyezése a virtuális térbe – mutatott rá.

A nemzetközi piacon is nagyon sok jó példát látni az out of the box megoldásokra, alkalmazkodva a körülményekhez. Az élő és a virtuális élmények kombinálásával egy egészen új, hibrid műfaj születik. Mind többen rendelkeznek professzionális vizuális megjelenéssel, színvonalas hang- és képminőséggel, ami akár televíziós minőségű közvetítést is lehetővé tesz.

Az MTÜ Nemzetközi Kapcsolatok Igazgatósága is arra törekedik, hogy minden lehetséges eszközt bevessen a folyamatos nemzetközi jelenlét érdekében – hangsúlyozta. Ebben nagy segítségükre volt a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ, amely hamarosan az első teljes évét zárja majd, és amely lehetővé tette, hogy a tervezés során adatvezérelt módon hozzanak meg döntéseket.

Zakariás Fruzsina beszámolt az MTÜ marketingeszköztárának fejlesztéseiről is. Teljes egészében megújult a társaság kiadványportfóliója, és a szeptemberben bejelentett térségi logika mentén már elkészültek az imázsfilmek.

Tavasz óta új koncepció mentén dolgozik a Nemzetközi Kapcsolatok Igazgatósága is, amely összehangolt B2B aktivitásokat indított a fő célpiacokon, kiemelt figyelmet fordítva a közeli, autóval is könnyen elérhető országokra, és a V4 országokra. Online webinárok és prezentációk, globális online események egész sorát szervezik vagy vesznek részt rajtuk rendszeresen.

A prezentációkat egy tévéstúdióból közvetítették | Fotó: turizmus.com/Grósz Balázs

Az országspecialisták munkája is átalakult, és bővült az országok köre is. Együttműködéseket dolgoznak ki nagy nemzetközi szervezetekkel, és éppen a napokban debütált az új, külföldieknek szóló, angol nyelvű wowhungary.com weboldal. A külgazdasági attasék számára pedig heti turisztikai hírlevelet indítottak, amelyet több mint 150-e olvasnak hétről hétre.

„Mindez szükséges ahhoz, hogy ott legyünk a nemzetközi köztudatban, és a határok megnyitása után felkészülten álljunk majd a képzeletbeli rajtvonalhoz, ahova a teljes turizmus felsorakozik. Nemcsak Béccsel, Prágával versengünk mostantól, hanem Barcelona, Párizs és London is a nulláról indul a külföldi vendégekért folyó versenyben. A cél az, hogy az újraindulást követően jó pozíciót tudjunk elérni Európában.” – mondta Zakariás Fruzsina.

 

Gál Pál Zoltán: Küldetésünk, hogy a szakmában tartsuk a lelket

A rendezvény házigazdájaként Gál Pál Zoltán, a Turizmus Kft. ügyvezetője, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány kurátora köszöntőjében kiemelte: a jelenlegi rendkívüli helyzetben is fontos prezentálni, hogy iparág a nehézségek ellenére sem áll meg, a piaci szereplők már a válság utánra koncentrálnak és igyekeznek alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. A Turizmus Kft. ezért is döntött úgy, hogy idén is megrendezi az üzleti turisztikai fórumot, alkalmazkodva a körülményekhez.

A korábbi években a MICE Business Day felvállaltan mindig más helyszínről jelentkezett, ezzel is edukálva az iparági szereplőket az új piaci lehetőségekről, s idén is folytatta ezt a hagyományt – a virtuális rendvénytérrel.

Gál Pál Zoltán: Decemberben új kalandra hívjuk az olvasókat a Turizmus Cafe c. talkshow elindításával | Fotó: turizmus.com/Grósz Balázs

Beszélt arról is, a Turizmus Kft. küldetésének tekinti, hogy “a szakmában tartsa a lelket”, hiszen nagyon nehéz időszak előtt állunk még az újraindulásig. „Már most el kell kezdeni a felkészülést 2021-re, hogy ott legyünk a startvonalánál – mondta Gál Pál Zoltán. – „A rendvénnyel kiemelt célunk volt, hogy a MICE piac szereplőinek lehetőséget teremtsünk meglévő kapcsolataik ápolására és a jövő üzletei lehetőségeinek feltérképezésére.”

Előremutató kapcsolatépítési lehetőségként mutatta be a MICE Business Day szerda esti virtuális welcome partyját is, ahol az avatorákkal való „játszadozás” után komoly beszélgetésekre is lehetőséget nyílt a Virbela felületen.

A pandémia nemcsak a szakmára, hanem a szakmát kiszolgáló informatikai vállalkozásokra is nagy nyomást gyakorolt, s a most megszerzett új készségek és tudás a járvány lecsengése után is az életünk része marad. Valószínűsíthető, hogy a jövőben minden nagy rendezvénynek lesz valamilyen virtuális megjelenítése is, ami lehetővé teszi, hogy sokkal több emberhez szóljon egyszerre, mint amit az adott helyszín befogadóképessége lehetővé tesz. Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra is, hogy – bár gasztronómiai élményt nem kell nyújtani a résztvevőknek – a jelentős technológiai költség miatt egy virtuális rendezvény megszervezése semmivel sem olcsóbb, mint egy élő eseménnyé.

A konferencia programjának összeállításakor ezért a szervezők tudatosan törekedtek arra, hogy mértékadó előadók tájékoztassák a résztvevőket a hibrid rendezvényekben rejlő lehetőségekről és innovációkról.

Az elgondolás helyességét bizonyítja, hogy az idén először online térben megtartott workshopra ugyan érthetően kevesebb kiállító jelentkezett, az irántuk megnyilvánuló nagy érdeklődésnek köszönhetően azonban a tavalyi tárgyalásszám 60 százalékát sikerült elérni.

Végezetül bejelentette, hogy a Turizmus Kft. decemberben egy új, izgalmas kalandra hívja olvasóit a Turizmus Cafe elindításával, amelynek keretében szakmabelieknek szakmabeliekről szerveznek majd talkshow-kat, először csak a virtuális térben, de a remények szerint májustól már élőben is.

A virtuális MICE Business Day további előadásairól ittitt és itt olvashat.

 

 

 

 

Ez is érdekelheti

Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.