Budapest Brand: összeköt, elmesél és élményt ad

Szerző: Fucskó Hajnalka | Forrás: turizmus.com

Egy élhető várost szeretnénk létrehozni, ahol jó lakni és ahol a turisták szívesen töltenek időt – jelölte meg céljukat Faix Csaba, a Budapest Brand Nzrt. vezérigazgatója a MICE Business Dayen tartott előadásában.

A Budapesti Városarculati Kft. és Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ egyesülésével hivatalosan november 1-jén elindult szervezet vezetőjének meggyőződése, elsősorban az itt élők igényeit kell kiszolgálniuk, számukra kell szerethető tenni a várost, mert akkor a turisták is ugyanúgy fognak érezni iránta. Negatív példaként a bulinegyedet hozta fel, amely számos konfliktust okozott az ott lakók és a turisták viszonyában, amibe végül adminisztratív eszközökkel kellett beavatkozni.

Az ellentétek feloldásának kulcsa az egységes márkaüzenet mind a lakosság, mind a turisták felé, a gazdasági racionalitás mellett ez volt a fő oka annak, hogy miért egyesült az a két fővárosi önkormányzati cég – magyarázta.

Faix Csaba: A legfontosabb feladatunk, hogy együttműködéseket hozzunk tető alá | Fotó: turizmus.com/Grósz Balázs

A brandmunka első látható lépése a főváros cégei és szervezetei számára létrehozott egységes ernyőarculat, a „budapesti entitás” – ez Faix Csaba szerint bizalmat kelt és ezáltal versenyelőnyt jelent a nemzetközi piacon, nem véletlen, hogy Pozsony, Prága, Bécs, de még Párizs is egységesítette, újragondolta az arculatát az elmúlt időszakban – mutatott rá.

“A Budapest Brand Zrt.-nek három feladata van: összeköt, elmesél és élményt ad. Összeköti az itt élőket és az itt lévő dolgokat, ezeknek láthatóságot ad, elmeséli őket, emellett rendezvényeken, eseményeken keresztül élményeket is próbál biztosítani”– összegezte a feladataikat.

Budapest értékeinek alappillérei a biztonság, a sokszínűség és a fenntarthatóság, amire szeretnék ráirányítani az itt élők és a turisták figyelmét egyaránt. A pandémia előtt a frekventált területek, a belváros, a budai Vár már az overtourism határán voltak, ezért a Budapest Brand Nzrt. célja, hogy megmutassa, mennyi arca és milyen változatos látnivalói vannak a városnak, amibe beletartozik a Római-part, a Normafa, a Naplás-tó vagy a budafoki pincesor is, és ezzel a külső kerületekbe is kihúzzák a látogatók, ha majd újraindul a turizmus. Budapest unikális sokszínűségével és tömegmentes tereivel – ami a Covid miatt egészségügyi szempontból felértékelődött –hatalmas versenyelőnyre tud szert tenni – fejtette ki a vezérigazgató.

Forog a kamera a virtuális MICE Business Day “konferenciahelyszínén” | Fotó: turizmus.com/Grósz Balázs

Faix Csaba beszélt az új fejlesztéseikről is, megújították a kommunikációs csatornáikat, köztük a budapestinfo.hu-t, ahol a korábbinál több eseményt és programot kínálnak. Új platformjuk az Énbudapestem.hu, amit a budapestiek kezdőlapjává szeretnék tenni, és kifejezetten a Covid-időszakra született a tematikus útvonalakat kínál a Sétáljvelünk.hu oldal.

Szavai szerint a Budapest Brand legnagyobb ereje, hogy együttműködéseket hozzon tető alá. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetséggel együttműködtek a Budapest Restart Card létrehozásában, bár az Faix Csaba elmondása szerint nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és a Budapest Convention Bureau-vel is közösen dolgoznak Budapest MICE turizmusának fellendítéséért.

Szavai szerint a rendezvényszervezőket elsősorban city support támogatással tudják segíteni, aminek olyan megnyilvánulásai lehetnek, mint a főpolgármesteri vagy helyettesi jelenlét az eseményen, az ügyintézés egyszerűsítése, a város tereinek megnyitása, a vásárok, rendezvények láthatóságának biztosítása – hogy az ide érkezők úgy érezzék, a város tényleg vendégül látja őket.

A virtuális MICE Business Day további előadásairól itt és itt olvashat.

Ez is érdekelheti

Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.