A Gault&Millau legjobbjai
Már kapható a Gault&Millau Magyarország 2016-os étterem- és borkalauza, amely a legkiválóbb vendéglátóhelyek mellett szállodákat, „alternatív vendéglátóhelyeket”, borászatokat és idén először, kézműves söröket is tesztel.
A kiadvány szerkesztői a kalauz megjelenésekor tartott gálán külön díjazták a vendéglátó szakma legjobbjait. Az anonim szakértők értékelése alapján:
A 2016-os év étterme: Alabárdos (tulajdonos: Andrusch Péter)
Az év borászata: Heimann Családi Birtok
Az év konyhafőnöke: Lőrincz György (Babel)
Az év étteremtulajdonosa: Pintér Katalin (Gerbaud, Onyx, Émile)
Az év felfedezettje: St. Andrea Wine & Gourmet Bar
Az év kisvendéglője: Fricska Gasztropub,
A vidék étterme: Anyukám mondta (Encs)
Alternatív vendéglátás díja: Séf utcája és a Buja disznó(k)
Az év söre: Balkezes Hopster
A Gault&Millau Magyarország 2016-os kötete 228 étterem és 510 bor tesztjét tartalmazza, emellett 171 borászatot és 234 szállodát értékel. A 12 országban működő rendszer egységes, 20 pontos skála szerint ítéli meg az éttermeket, azzal a céllal, hogy a nagyközönség körében is felkeltse a vágyat.
A mostani Gault&Millau tapasztalatairól szólva Molnár B. Tamás főszerkesztő elmondta: eddig ez volt a legizgalmasabb és legörömtelibb tesztelés, és bár idén a legmagasabb, 16-os pontszámmal az Onyx egyedül maradt, de a 14-15 pontos helyszínek száma emelkedett, és e téren már megelőzzük Bécset (bár az osztrák főváros a csúcskategóriás és a „hétköznapi” éttermek terén jobban teljesít).
A könyv szerkesztői azonban nem hagyhatták figyelmen kívül a bisztrók és a kisvendéglők „alatt álló” alternatív étkezdék (a street foodtól a leveskonyhán át a kolbászsütőig) terjedését, ezért őket külön kategóriában is díjazta. Hasonlóképp, a sörforradalom hatására országos sörtesztet is készítettek, amely ugyan ingadozó minőségről, de bíztató fejleményekről számolt be.
A Gault&Millau Magyarország étterem- és borkalauz célja, hogy a független értékelés fair versenyt tegyen lehetővé, és hogy tükröt tartson a magyar éttermi és borász világnak. További célkitűzése, hogy a jó éttermek, borászatok támogatást, reklámot kapjanak, és az Európa-szerte használt 20 pontos rendszer révén lehetséges legyen a nemzetközi összehasonlítás a szakma és a közönség számára.
A kalauz az éttermeknél alapvetően a konyha teljesítményét értékeli. A tesztelő nem fedi fel magát, számláját kifizeti. A Gault&Millau Magyarország évente jelenik meg, a mostani a negyedik kiadása.
A kalauz a www.gomijo.hu oldalon rendelhető meg, ára 3000 Ft.
Forrás: Business Traveller Hungary
Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.