Az üzleti utazókat érdekli a legkevésbé a többi utazó véleménye

Az Agoda.com legfrissebb kutatási eredményeiből kiderül, hogy az üzleti utazók töltik a legkevesebb időt az értékelések elolvasásával és összehasonlításával, a szobafoglalás előtt.

Az Agoda.com 65 000 felhasználójának megkérdezésével, 2014 márciusában készült felmérése arra kereste a választ, hogy a szállást foglaló ügyfelek számára fontosak-e a korábbi vendégek értékelései. A felhasználóknak válaszolniuk kellett többek között arra is, hogy foglalnának-e szobát olyan szálláshelyen, amelyről még senki nem írt értékelést. A felmérés készítői arra is rákérdeztek, hogy egy-egy ügyfél átlagban hány véleményt olvas el, mielőtt eldönti, foglal-e vagy sem.

Az Agoda.com oldalt használó utazók nagy része alaposan át is böngészi a hozzászólásokat: 63 százalékuk 10, vagy annál kevesebb értékelést biztosan elolvas, mielőtt döntene. 25 százalék mondta azt, hogy 11-25 véleményt néz meg a döntés előtt, több mint 10 százalék pedig 25-nél is több bejegyzésen rágja át magát a döntés előtt.

Az üzleti utazók azonban kicsit másképp gondolkodnak: 74 százalékuk néz meg 10 vagy kevesebb értékelést – ez pontosan 11%-al több, mint az összes utazó átlaga. Arra a kérdésre, hogy a beszámolóknak mekkora jelentőséget tulajdonítanak a szálloda kiválasztása során, a munka miatt utazók közül, viszonylag sokan, 43% mondta azt, hogy semekkorát. Ugyanerre a kérdésre csak 38 százalék adott hasonló választ az összes megkérdezett utazó közül.

A japán üzleti utazók 59 százaléka mondta azt, hogy nem fontos számára a korábbi vendégek véleménye. A sorrend ezután a következőképpen alakult: Ausztrália (53%), Franciaország (51%), Egyesült Királyság (46%), USA (39%). Leginkább a fülöp-szigeteki üzleti utazók tartják fontosnak az értékeléseket: 80 százalékuk mondta azt, hogy a foglalás előtt véleményeket is olvas a kiszemelt szállodáról.

Az Agoda.com nem üzleti, hanem kikapcsolódási céllal szállást kereső felhasználói viszont meglehetősen fontosnak tartják az értékeléseket, ez világosan látszik a felmérésből: 77% mondta azt, hogy egyáltalán nem foglalna szállást olyan helyen, amelyről még senki sem osztotta tapasztalatait az oldalon.

„Az utazók régebben is szájról-szájra adták tovább a jó szállodák címeit, így nem meglepő, hogy az internet korában is fontos, mit mondanak a vendégek egy-egy írásos értékelésben” – mondta a felmérés kapcsán Timothy Hughes, az Agoda.com marketingért felelős alelnöke.

 

 

Forrás:

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.