Konferenciahotelek: koncepciók újraszabva

A konferenciaturizmus fellendülése a jelentősebb kapacitással rendelkező szállodáknak is kedvez.
Ám ők is látják, hogy a piaci részesedés megtartása, bővítése csak folyamatos megújulás mellett létezhet. Íme néhány kiemelkedő példa.

Velence Resort & Spa****superior – Tóparti szálloda két pilléren

A Velence Resort & Spa****superior szállodát eddig elsősorban gyermek- és családbarát hotelként tartották számon, vendégkörük elsősorban a szabadidős szegmensből került ki.  „A MICE szegmens a második helyen áll nálunk, a megoszlási arány 73-27 százalék a leisure javára. Ezt az arányt stratégiailag is tartani szeretnénk” – mondja Sívó Roland, a szálloda igazgatója.

Ám ezzel együtt szeretné kihasználni a szálloda a konferenciaturizmus terén tapasztalt fellendülést és nagyobb költési hajlandóságot. Budapesthez közeli, ám tóparti környezetben fekvő létesítményként ehhez minden adottsága meg is van.

Velence Resort Spa

Minőségi termékek a palettán

A rendezvények típusait és méreteit tekintve igen változatos a kép, a tízfős tréningektől, csapatépítő programoktól a 200 fős konferenciákig minden megtalálható. A leggyakoribbak azonban a 70-100 fő közötti létszámú rendezvények.

Annak érdekében, hogy a MICE aránya stabilan megmaradjon és hosszú távon is fenntartható legyen, folyamatosan fejlesztik a szolgáltatásaikat, és igyekeznek minőségi termékeket kínálni. A kávészünetekben például prémium minőségű kávét szolgálnak fel, de rendelhető náluk egészséges kávészünet is tisztított vízzel, házilag készített limonádékkal. Az eszközbeszerzések terén is lépést tartanak a technikai fejlődéssel, ami egyébként komoly kihívás a folyamatos innováció mellett.

A közelmúltban a kávégépek cseréje és a teljes hangtechnika megújítása történt meg, de több új projektort, valamint a korábbinál nagyobb méretű, falra szerelhető vásznat is beszereztek.

Szombat esti csomag a családoknak

Az persze okoz némi nehézséget, hogyan fésüljék össze az üzleti és a szabadidős vendégkör szezonális alakulását. Az elmúlt hónapok tendenciája kétségkívül azt mutatja, hogy a nagy létszámú rendezvények a hét vége felé tolódtak el, és főleg péntek estére tevődtek át, ami kiszoríthatja a hétvégi családos foglalásokat. Erre találták ki – kihasználva a fővároshoz való közelségüket – „Vigyázz, kész, szombat” elnevezésű csomagajánlatukat, amely szombaton késői be-, majd vasárnap ugyancsak késői kijelentkezést foglal magába. Ez nagyon népszerű lett a családok körében, így tudják tölteni a két szegmenssel a hétvégéket.

Céljuk, hogy mind a két célcsoport – egyidejűleg egymás mellett is – elégedett legyen szolgáltatásaikkal. Ez persze óriási odafigyelést igényel. A gyermekbarát és az üzleti szegmens összehangolása, a mind gördülékenyebb és rugalmasabb szolgáltatás és kommunikáció érdekében kollégáikat folyamatosan tréningezik.

Velence-Resort-Spa-2


Adottságok számokban

A szálloda konferenciakapacitása akár 300 fős rendezvényeket is lehetővé tesz. Az épületben összesen öt, 53-262 m2 alapterületű rendezvényterem – melyek közül a legnagyobb három szekcióteremre osztható –, valamint elsősorban kiállítások céljára alkalmas, 307 m2 alapterületű galéria található. A rendezvények résztvevői többek között a 3600 négyzetméteres élményfürdőben és sokszínű outdoor programokon kapcsolódhatnak ki.


Hotel Lycium**** – Az örök klasszikus

A debreceni Hotel Lycium**** szállodának mindig is a rendezvények fogadása volt a fő profilja. A hotel rendkívüli adottságokkal rendelkezik annak köszönhetően, hogy a legnagyobb vidéki konferencialétesítménnyel, a Kölcsey Központtal egy komplexumban található.

„Kiemelt területünk a tudományos konferenciák, üzleti és corporate események, de szimpóziumok, tréningek, kiállítások, sajtóesemények, családi programok, köztük esküvők is szép számban előfordulnak nálunk” – mondta el lapunknak Szerdi Zsuzsanna, a szálloda igazgatója. Különlegesebb rendezvényeik közé tartoznak a sztárséfek által levezényelt élményvacsora-programok, a tematikus estek közül pedig a mexikói és a gengsztervacsorák. Nagy kihívás, de élvezik a diplomáciai eseményeket is, amelyeken nagyon komoly biztonsági és protokoll-előírásoknak kell megfelelni. Vannak meghökkentő lekéréseik is, például egy tetováló show-t is tartottak volna náluk – ez végül nem jött össze, amit nem is annyira bántak.

A rendezvények számát és a rendezési hajlandóságot tekintve kis fellendülést tapasztal az igazgatónő, azonban hozzáteszi, hogy az igénybe vett szolgáltatások mennyiségét és árait egyes törvényi szabályozások kényszerítő hatása miatt erősen leszorítják a szervezők. Pozitív jelenség ugyanakkor, hogy egyre több megrendelő igyekszik valami pluszt beletenni az eseményébe, például egy ötletes tematikus estet vagy műsort a gálavacsorához.

Folyamatos megújulás kell

Szerdi Zsuzsanna véleménye szerint egy jól bejáratott hely akkor marad versenyképes, ha folyamatosan magas színvonalon teljesít, képes a megújulásra és állandóan tesz azért, hogy megtartsa a törzsvendégkörét.
A szálloda fontosnak tartja, hogy mindig egy lépéssel a versenytársak előtt járva újuljon meg. Itt is igaz a törvény, hogy az nyer, aki nem követi, hanem teremti a trendeket.

A Lycium hamarosan újdonsággal lepi meg a partnereit: elkészítették a teljes komplexum 3D-s megjelenítését, így a helyszínt már több száz vagy ezer kilométerről, interneten keresztül is be lehet járni. A szállodába ellátogató partnereik pedig kapnak egy VR-szemüveget, amelynek segítségével a terem közepén állva egy rendezvényen érezhetik magukat, és azonnal láthatják, milyen lesz a terem széksoros vagy körasztalos elrendezéssel.

A sokszínű vendégkör nem akadály

A konferenciaszállodák legnagyobb előnye, hogy szállást és szabadidős szolgáltatásokat is kínálnak. Az előttük álló legnagyobb kihívás is talán az, hogy összeegyeztessék a különböző igényű és motivációjú vendégek párhuzamos ellátását úgy, hogy ne zavarják egymást, és mindenki elégedetten távozzon. A Lycium tipikus városi, üzleti szálloda, ezért hétköznapokon az üzleti és konferencia-vendégkör dominál, csak hétvégeken vagy ünnepi időszakokban jellemzőek a szabadidős vendégek. Mégis gyakran adódik átfedés.

Nem kis kihívás bizonyos sportolócsapatok megfelelő integrálása sem a többi vendég közé. A szálloda próbálja jó szervezéssel és az emberi hozzáadott értékkel minimalizálni az ebből származó konfliktushelyzeteket, ami idáig elég jól sikerült is.


Adottságok számokban

17 különböző kapacitású teremben 10-1200 személyes rendezvényeket tudnak fogadni, ezenkívül a termekhez közel 600 m2 kiállítótér is csatlakozik. Ennélfogva a szálloda évente nem kevesebb, mint 600 rendezvények ad otthont.


 

Ez is érdekelheti

Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.