Így nyaralunk mi

Nem szokás egyedül wellnessezni, fontosabb az ingyen reggeli, mint az ingyen wifi, szállodaválasztáskor pedig a személyzet udvariassága a döntő – derül ki a Danubius Hotels felméréséből.

A magyar utazók körében magasan vezet a belföldi nyaralás félpanziós ellátással, lehetőleg vízközelben, legtöbbet pedig a családosok és az idős korosztály tervez költeni idén a nyaralásra.

A Danubius Hotels szállodalánc online kutatásban, több mint 6500 fő megkérdezésével térképezte fel vendégkörének üdülési szokásait az év elején. Az online felmérésben a válaszadók döntő többsége (76%) belföldi nyaralást választott tavaly szabadsága idejére, félpanziós ellátással (72%). Ellátás nélkül gyakorlatilag alig foglaltak szállást a Danubius vendégei, az extra szolgáltatásokat tartalmazó all inclusive ellátás pedig a középkorú (35-54 év közötti) korosztály körében a legnépszerűbb.

 

A felmérésből kiderült: átlagosan 192 ezer forinttal tervezzük idén a nyaralást. Legkisebb összeggel a fiatalok (0-34 év közöttiek) és a nők kalkulálnak, előbbi 100-140 ezer forint közötti, utóbbi 120-175 ezer Ft közötti összeggel számol. Ha pihenésről van szó, a gyermekkel együtt üdülő családok nyúlnak a legmélyebben a zsebükbe: ők 150-212 ezer Ft-tal tervezik a nyaralásukat. Bőkezűek az idősek: a felmérésben résztvevő 55 év feletti utazók 150-206 ezer Ft közötti összeget szánnak pihenésre idén.

Gyakoriság tekintetében az idős korosztály a legaktívabb: 61,38%-uk évente többször is megy wellness hétvégére, ez az arány a fiatalok esetében 37,48%. Az idős korosztály vezet a fürdőbe járás tekintetében is: heti vagy havi rendszerességgel 33,55%-uk jár hagyományos fürdőkbe, míg a fiatalok évente csupán egyszer-kétszer (60,91%).

Meglepő, de a válaszadók 97%-a nem külföldre menne nyaralni, inkább belföldi pihenést választ idén (is). Ugyancsak meglepő, hogy a szálloda kiválasztásánál nem az elhelyezkedés, hanem a szálloda személyzetének udvariassága a legfontosabb minden korosztály számára.

 

A kérdőíves kutatást a Danubius Hotels megbízásából a webformance Kft. készítette 2016. január és február között. A teljes kutatás a Danubius Magazinban érhető el:
http://www.danubiushotels.hu/magazin/kutatas

 

Forrás: Business Traveller Hungary

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.