Erősödik a szállodai piac Közép-Kelet Európában

A HRS szállásfoglaló oldal összegyűjtötte a népszerű európai szálláshelyek idei második negyedévi átlagos szobaárait.

Az elemzésben a HRS kínálatában található 1-5 csillagos európai szállodák átlagárait hasonlították össze a megvalósult foglalások alapján. A táblázat a publikus oldalról érkező egyéni és a céges foglalásokat egyaránt tartalmazza a 2015. április 1 – 2015. június 30-ig tartó időszakban.

 

Daniela Sedlonova, a HRS GROUP Hotel Solutions részlegének kelet-európai regionális értékesítési vezetője szerint Budapest szállodai szobaárai 3,9%-kal növekedtek a javuló kihasználtságnak köszönhetően. Budapest a krízis óta a legjobb számokat produkálja, azonban a budapesti szobaárak még mindig alacsonyak más európai úti célokhoz képest, így a vendégek magasabb színvonalú szállodákban (négycsillagosban egy háromcsillagos áráért) pihenhetnek. Prága kiemelkedő hónapot tudhatott maga mögött májusban, több nagy esemény kombinált hatásának köszönhetően, míg Brnoban a 3,1%-os növekedést a vállalati ügyfelek generálták

Agnieszka Sapa, Közép-Európa és Oroszország Hotel Solutions igazgatója kiemelte: a második negyedévben az árak 13%-kal növekedtek Pozsonyban, ami különösen a magas színvonalú (főleg négy- és ötcsillagos) szálláshelyek utáni erős keresletnek köszönhető. A helyzet Kijevben sokkal stabilabb 2015-ben, mint 2014-ben, a kereslet lassan visszatér, ami  lehetővé teszi a szállodák számára az árnövekedést és a tavalyi veszteség visszanyerését. Minszkben nyíltak új szállodák (a jégkorong-bajnokságra), a megnövekedett kínálat pedig nagyobb versenyt eredményezett az árak tekintetében is. Moszkvában a jelenlegi politikai és gazdasági helyzet következtében (gyenge rubel) a szállodáknak a hazai ügyfelekre kell koncentrálniuk – az árcsökkenés elsősorban a külföldi vendégek számának csökkenésével áll összefüggésben.

Jakub Ryznar, a lengyel Hotel Solutions részleg vezetője elmondta: az idei év második negyedéve igazolta a lengyel szállodaipar felélénkülését. Az átlagárak szinte valamennyi fontos úti cél esetén nőttek, főleg az olyan üzleti célpontok esetében, mint Varsó és Poznan. Érdemes megemlíteni Bydgoszcz eredményeit is, amely fokozatosan vált az új beruházások egyre vonzóbb helyszínévé.

Forrás: Business Traveller Hungary

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.