Mobil OFF, Élmény ON

#kikapcs – Mobil OFF, Élmény On címmel mozgalom indult, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a minőségi időtöltés fontosságára, a valós környezetben megélt és a virtuális élmények helyett helyes arányban tartására.

Bár a mozgalom eredetileg elsősorban a családokat célozta meg, valójában mindenki érintett, és mindez még inkább előtérbe kerül ilyenkor nyáron, a nyári iskolai szünet és a nyári szabadságok idején. A kezdeményezéshez már számos cég csatlakozott, melynek vezetői szintén fontosnak tartják az említetteket.

Túlzás lenne a tiltás, de hol a határ?

A mozgalom egyik kitalálója és elindítója, Szántó Mónika édesanyaként szembesült a dilemmával: lehet-e kütyümentes a vakáció? A témában kerekasztal beszélgetést tartottak a Füvészkertben június 26-án, melyen pszichológusok és más, téma iránt fogékony szakemberek fejtették ki a véleményüket. Összességében arra jutottak: a különböző okoseszközök teljes tiltása nem volna életszerű manapság, ugyanakkor meg kell találni az egyensúlyt, és azt a módot, ahogyan nem jelent káros befolyást, vagy veszélyt a digitalizáció a gyermekek személyiségfejlődésére.

Több nagy cég is csatlakozott már

A mozgalomhoz turisztikai ágazat szereplői közül is többen csatlakoztak. A mozgalom egyik legfőbb támogatója az Aquaworld Resort Budapest Hotel és Élményfürdő. Kiss Szabolcs, az Aquaworld marketingvezetője kiemelte: arra ösztönzik az embereket, hogy feledkezzenek bele az élményekbe, a kikapcsolódásba. Az Aquaworld annyira komolyan veszi a küldetést, hogy idén nyáron már a második youtuber sportnapot szervezték meg, melyen az érdeklődő fiatalok, elszakadva a monitoroktól kedvenc videósaikkal sportolhattak közösen.

mobil off
Kerekasztal beszélgetés a Mobil OFF, Élmény ON kampány kapcsán

A Miniversum Élményközpontban már a nyitás óta tudatosan nincs wifi elérés a kiállítótérben. Fontosnak tartják, hogy az emberek és főleg a gyerekek megismerjék és felfedezzék az őket körülvevő valós világot és ráébredjenek arra, hogy mennyi apró örömforrás és élmény veszi őket körül a mindennapokban is. A vakáció minden hétköznapján tematikus programmal várják a családokat.

A Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt. vezetősége számára nem volt kérdés, hogy csatlakozzon-e a mozgalomhoz, az összefogást fontosnak és példaértékűnek tartják. „Számukra különösen fontos, hogy fürdőink a gyógyítás mellett a kikapcsolódás, testi-szellemi-lelki feltöltődés helyszínei is legyenek” – mondta Czinege Szilvia, a BGYH Zrt. értékesítési és marketingigazgatója. „Célunk, hogy aki ellátogat bármelyik fürdőnkbe, pár óra fürdőzés után úgy érezze, teljesen felfrissült, újjászületett. Ennek az élménynek a megszerzése úgy érhető el a legkönnyebben, ha a vendég abban a pár órában magára koncentrál, és kikapcsolja a külső „zavaró” ingereket. Ezért fürdőink területén például nincs wifi, és igyekszünk már a bejáratnál felhívni a vendégek figyelmét arra, hogy lehetőleg hagyják az értékmegőrzőben a telefonjaikat is.”

A Csodák Palotája is azonosulni tud a „#kikapcs – mobil OFF, élmény ON” Mozgalom küldetésével. Minden generációnak igényes és tartalmas szabadidős programokra van szüksége, a Csopa elkötelezett híve a játszva tanításnak.

A mozgalom várja további partnerek és támogatók jelentkezését, akik tovább terjeszthetik a mozgalom legfőbb üzenetét: #kikapcs – mobil OFF, élmény ON!

Ez is érdekelheti
Hozzászólok

E-mail címe nem kerül nyilvánosságra.