Nemzetközi brandet épít a Tokaj Kereskedőház

Néhány éven belül valódi világhírnévre tehetnek szert a tokaji borok a hamarosan elinduló márkaépítési programnak köszönhetően. A Tokaji sikeressé tétele érdekében borászok és marketingszakemberek részvételével egy új tanácsadó szervezet áll fel a Tokaji Borvidéken.

A Tokaj Kereskedőház Zrt. és a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsa közös kezdeményezésére létrejövő testület 5 fővel alakul meg. A testület tagjai: Winkler János, a Tokaj Kereskedőház Zrt. felügyelőbizottsági tagja; Molnár Péter, a Patrícius Borház birtokigazgatója; Kalocsai László, a Dereszla Pincészet birtokigazgatója; Mészáros László, a Disznókő Szőlőbirtok birtokigazgatója; valamint Szepsy István, a Szepsy Pincészet tulajdonosa. Később a testület munkájába további magyar és külföldi szakemberek kapcsolódnak be a tervek szerint.

„A tokaji borok külföldi sikerének egyik feltétele, hogy minden termelő a minőségi termelésre álljon át. A másik, hogy ezzel párhuzamosan a tokaji borok egységes márkaként, az első számú magyar nemzeti brandet képviselő termékként jelenjenek meg a fogyasztók előtt” – fejtette ki Tombor András, a Tokaj Kereskedőház Zrt. felügyelőbizottságának elnöke.

A társaság szerződést kötött a nemzetközi italpiac vezető márkatanácsadó cégei között jegyzett Claessens Internationallel, amely korábban a Petrus, a Mumm és a Perrier Jouet márkaépítését, a Gallo és az Antinori átpozícionálását is segítette, Chivas Regal, a Bombay Sapphire, a Bacardi és a Johnnie Walker márkák mellett.

A Tokaj Kereskedőház Zrt.-nél szakértői elemzéseket alapul véve azzal számolnak, hogy mintegy 5-7 évre van szükség ahhoz, hogy a Tokaji márka minden célpiacon ténylegesen ismertté váljon. A brandépítés sikere esetén a Tokaji Borvidéken a borágazatból származó jelenlegi évi mintegy 20 milliárd forintra becsült jövedelem tízéves távlatban 8-10-szeresére nőhet. Ezzel párhuzamosan a szőlőtermesztésbe ténylegesen bevont területek nagysága az évtized végére 5500-ról 7500 hektárra nőhet, és az ágazat a jelenlegi mintegy 5 ezer helyett 8-10 ezer munkahelyet tarthat fenn a borvidéken.

A Tokaji márkanév első számú nemzeti ikonként történő megjelenítése a többi magyar borvidék borainak értékesítését is segíteni fogja. Ennek eredményeképpen a magyar borexport értéke az előttünk álló évtizedben a kormányzati közlésekben szereplő jelenlegi évi 75 millió dollárról a többszörösére nőhet, jótékony hatást gyakorolva az egész nemzetgazdaságra. Erre szolgálhat mintaként például Új-Zéland, ahol a szőlő- és borágazat fejlődése csak az utóbbi 20 évben gyorsult fel, ám a szigetországi borok zászlóshajójaként is emlegetett Sauvignon Blanc nemzetközi piaci sikerének köszönhetően a borexport értéke tavaly már mintegy 1,2 milliárd dollárt ért el.

Forrás:

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.