Krízis idején is jól jön

Közös felmérést készített a Business Travel Market (BTM) és az Association of Travel Executives (ACTE) az üzleti utazók körében. A kérdőív a mobiltechnológia üzleti utazásra gyakorolt hatásait igyekezett felderíteni.

Közös felmérést készített a Business Travel Market (BTM) és az Association of Travel Executives (ACTE) az üzleti utazók körében. A kérdőív a mobiltechnológia üzleti utazásra gyakorolt hatásait igyekezett felderíteni.

A tanulmány nagy multinacionális cégek képviselőit kérdezte különféle mobiltechnológiával kapcsolatos szokásaikról, az egyik legáltalánosabb vonás a megkérdezettek között az elérhetőség volt. A válaszadók mindössze 6,2 százaléka kapcsolja ki telefonját munkaidőn kívül, a túlnyomó többség egy része szabad akaratból, mások ügyfeleik elvárásai miatt maradnak elérhetők a pihenés időszakában is. A vállalatok sem maradnak el, az eredmények szerint 96 százalék biztosít okostelefont alkalmazottai számára, mely a munkaadói oldalról is a bővebb funkcionalitás, a hívásokon és üzeneteken túlmutató munkavégzés iránti igényt tételezi fel.

Még érdekesebbek a mobiltól való függést feltáró eredmények, a hamu-krízis kiváló alkalmat biztosított arra is, hogy a függés indokoltságára is fény derüljön, kiváltképp vészhelyzet esetén. A megkérdezettek 85 százaléka hasznosnak ítélte a mobilfunkciókat a krízis idején, 48 százalékuk ezek segítségével keresett, és talált alternatív utazási módokat, 66 százalék a híradásokat, friss információkat kereste, 73 százalék pedig az e-mail és webes szolgáltatásokat vette igénybe a munkahellyel és családdal való kapcsolattartásra.

A hétköznapi használatot illetően is úgy tűnik az üzleti utazói réteg az első, mely aktívan használja a mobilon elérhető új szolgáltatásokat. A válaszadók 70 százaléka rendszeresen blackberry-n, okostelefonon ellenőrzi a repülőjáratok, vonatok indulási, érkezési időpontjait, de 40 százalék a becsekkolásra is használja a készüléket, amennyiben lehetséges, 63 százalék pedig mobilon tájékozódik az országról, városról, ahová éppen érkezik.

Ugyancsak sokan (32,6%) használják a Skype-ot , de a különféle konferenciahívások, egyéb VOIP szolgáltatások is roppant népszerűek (70%) az üzleti mobilokon. A közösségi oldalak sem maradnak ki a szórásból, igaz a szokásos első Facebook helyett az üzleti jellegű Linked-In lett az abszolút győztes, melyet a megkérdezettek közel 90 százaléka használja.

 

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.