Teljeskörű digitális átalakulás az Accornál

Egy évvel új stratégiájának bejelentése és üzleti modelljének átalakítása után az Accor digitális stratégiáját korszerűsíti.

A „Leading Digital Hospitality” terv a szállodalánc globális válasza a kihívásokra, egy olyan piacon ahol meghatározó a gyors technológiai változás és a vásárlói szokások hirtelen változása.

A stratégia három különböző csoportra fókuszál – vendégek, munkavállalók, partnerek – és célja a digitális technológia integrálása a vásárlói folyamatokba, a szolgáltatások fejlesztése a befektetők és partnerek számára, valamint a csoport disztribúcióban betöltött piaci részesedésének a megszilárdítása. A stratégia két pillére az IT infrastruktúra és az adatkezelés, mely  nyolc programon keresztül valósul meg és első eredményei már 2015 elején láthatóak lesznek.

 

A terv négy vendégcentrikus programot foglal magában, amelyek az ügyfelek jobb megismerését, a hotelekben való fogadásuk és a részükre nyújtott szolgáltatások fejlesztését célozzák.

–       A „Mobile first” a mobil eszközök egyre növekvő használatát figyelembe véve egy olyan alkalmazás, amely magában foglalja az Accor összes szállodai tartózkodást megelőző, az alatti, illetve az azt követő szolgáltatását

–       A „Customer Centric” fejleszti és optimalizálja a vendégadatbázisokat, lehetővé téve a személyre szabott nyomon követést  és szolgáltatásokat, emellett egy „Voice of the Guests / A Vendég hangja” platformra  központosítja a vendégektől érkező visszajelzéseket

–       A “Seamless Journey” biztosítja a vendégek számára a kényelmet az utazás minden pontján, egy klikkes foglalással, elektronikus fizetési lehetőségekkel, online bejelentkezéssel és a Le Club Accorhotels virtuális kártyával

–       A “Mice & B2B” program olyan innovatív megoldásokat ajánl üzleti utazóknak, mint az online konferenciaterem-foglalás és a B2B szolgáltatások beillesztése az Accor globális oldalára, az accorhotels.com-ra

Az Accor további erőforrásokat biztosít az innovációra, úgynevezett „open innovation” platformokon  és taktikai felvásárlásokon keresztül, melyek tovább erősítik  szakértelmét  és technológiáját. Ennek jegyében az Accor felvásárolta a Wipolo nevű, utazási szoftver start-up felvásárlását, amely mobil és webes útiterv-megoldásokat fejleszt.

A csoport összességében 225 millió eurós összeget fektet be 2014 és 2018 között, hogy a digitális kezdeményezéseket megvalósítsa. Ezen összeg 55%-ban beruházásból (Capex), 45%-ban pedig működési költségből (Opex) tevődik össze.

Forrás:

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.